Medi Ambient i Sostenibilitat

Comencem un mes de juny, ple de diades remarcables per promoure valors per a la sostenibilitat, i conscienciar sobre la importància de tenir cura de la natura i el territori. Per aquest motiu us oferim un recull d’activitats i recursos per treballar cada diada, així com un recordatori per si teniu alguna proposta que heu treballat durant aquests dies o en el curs escolar, i la voleu aprofitar per participar en el Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica.

El termini per a presentar-se és de l’1 de juny al 15 de juliol del 2021. Propostes que hi poden optar:

Amb l’objectiu de premiar la tasca de promoció de l’agricultura i l’alimentació ecològica en l’entorn educatiu podran optar al premi qualsevol tipus de projecte, experiència o material que persegueixi aquest propòsit. Per tant, el premi està obert a una àmplia varietat de propostes:

• Projectes de centre.
  • Activitats concretes portades a terme dins del centre escolar ja siguin de recerca científica, ja siguin de recerca científica, artístiques, lingüístiques, etc.
  • Activitats festives o commemoratives organitzades pel centre.
  • Treballs de recerca de Batxillerat, presentats pel centre.
  • Actuacions de transformació dels espais escolars: patis, menjadors, aules, etc.
  • Reconeixement de la tasca d’una persona de la comunitat educativa o entitat en la promoció de l’agricultura i alimentació ecològica al centre.
  • Material en format paper, com ara quaderns de treball, revistes, etc.
  • Material digital, com ara activitats on-line, Apps, vídeos, etc.
  • Altres.
  • Dia 3 de juny. Dia Mundial Bicicleta:

Recull activitats i recursos EV Lleida

• Dia 5 de juny. Dia Mundial del Medi Ambient:

El Compromís de les EV amb el Medi Ambient

Web setmana del Medi Ambient

• Dia 8 de juny. Dia Mundial dels Oceans:      Des de la web d’EV ens proposen un recull de recursos i activitats per a poder treballar l’oceà, la seva importància i les accions que podem dur a terme individual i col·lectivament per a preservar-lo (infantil, primària i secundària).

Experiències de Centres:

ESCOLA SANT GIL (Torà)
Els alumnes de 3r i 4t de l’escola St Gil de Torà
van fer un vídeo per tal de conscienciar sobre la
importància de cuidar el medi ambient.
Un bon treball per compartir i visionar en
qualsevol moment i en especial el dia del
medi ambient.