L’univers divers, llibre per conscienciar sobre les malalties minoritàries

L’univers divers és el primer llibre editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré ( IRB Lleida ) per visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries.

L’autora de l’obra és mestra i logopeda de Tàrrega, Alba Bellart Castellví.

Bellart és mare d’una filla amb una malaltia minoritària i amb inquietuds per trobar millors respostes per aquest tipus de malalties. “M’ha agradat escriure aquest llibre com a eina terapèutica per transmetre tot el que conec sobre el tema, perquè la vida de les persones i les seves famílies puguin estar plenes de més esperança” ha explicat l’autora. “Gràcies a la compra d’aquest exemplar, contribuireu perquè la mirada integradora i l’aposta per la recerca avancin”, ha afegit.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre, es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida.

El llibre, que està adreçat a nens i nenes de sis a dotze anys, explica que els alumnes d’una escola de primària celebren Sant Jordi i fan un concurs literari dedicat a les malalties rares o infreqüents. Cada curs, des de primer fins a sisè, elabora un conte diferent, però amb un denominador comú, ja que tots els i les protagonistes tenen una malaltia d’aquest tipus. Les il·lustracions del llibre són una obra de la filla de l’autora, Núria Usón Bellart.

Segons l’autora, es podria valorar aquest llibre des de dues vessants:

• Com a lectura obligatòria en algun curs del Cicle Mitjà o Superior de Primària del centre.
  • Per fer un treball d´educació emocional, valors i emocions continguts en els diferents contes.

Amb alguna d´aquestes propostes es podria ajudar a aconseguir tres objectius del projecte, a part de fomentar l’entusiasme per la  lectura i són els següents:

• Visibilitzar i normalitzar les malalties rares en la infància.
  • Fer un treball emocional de com poder afrontar millor una malaltia crònica, (malalties minoritàries o d’altres com el càncer infantil, diabetis…).
  • Promoure més la recerca mèdica en aquest tipus de patologies, essent beneficiós que la investigació també es pogués realitzar en un centre de proximitat, (Institut de Recerca Biomèdica de Lleida).