Les oblidades de la història de l’art

Amb l’objectiu de fer difusió del programa L’Art de parlar que s’està duent a terme al CFA Joan Comorera i per la necessitat de visibilitzar el paper de les artistes, neix la idea de fer una xerrada per confegir algunes històries sobre: Les Artistes (Elles). Les oblidades dins de la Història de l’Art.

La finalitat de la xerrada és contribuir a reconstruir la Història de l’Art de totes les èpoques, treure de l’oblit el talent d’aquestes dones que van seguir una trajectòria artística imposada pels esdeveniments del moment.

De dones artistes, n’hi va haver moltes: pintores, escultores, fotògrafes, il·lustradores, arquitectes, etc., és important conèixer-les i fer-ne difusió i des de l’escola n’hem de ser divulgadors; així els llibres, els manuals i el gran públic potser parlaran d’elles. El nexe narratiu, en aquest cas se centrarà en algunes artistes pintores del segle XVI al segle XX.

Aquesta xerrada, que s’emmarca com una activitat per reivindicar el dia de la dona del 8 de març, és oberta a tothom que hi tingui interès, prèvia reserva al telèfon de l’escola: 973 53 25 64.

LES ARTISTES (Elles). Les oblidades de la Història de l’Art
➡️ Xerrada a càrrec de Núria Ferré