Futurs Emprenedors Rurals

Des del Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord, coordinadors del projecte d’emprenedoria Futurs Emprenedors Rurals a les escoles de primària que se situen en un entorn rural, volen reforçar la difusió del projecte FER en col·laboració amb els Grups d’Acció Local de la seva zona.

El projecte FER d’emprenedoria, dirigit a 5è i 6è de primària, compta amb 3 blocs (tots disponibles a www.futursemprenedors.cat). El projecte està destinat a les escoles que s’ubiquen en un entorn rural.

?BLOC 1: «Quina bona idea», presenta l’abella FER com a fil conductor i fa un repàs de la història d’invents, inventors i inventores, i els i les alumnes acaben entrevistant un empresari o empresària de la seva població.

?BLOC 2: «Els reptes de FER», es basa en els reptes que ha de superar l’abella FER per millorar la gestió del seu rusc i fer-lo viable, i l’alumne/a acaba inventant un producte o un servei i simulant la creació d’una empresa.

?BLOC 3: «Històries d’Empreses de la Catalunya rural» on els alumnes coneixen històries de negocis reals exitosos en un entorn rural.

Alguns dels materials del bloc 1 i del bloc 3 són idonis per fer a casa per a estudiants de 5è i 6è de primària, tant per escoles que han fet FER com per escoles que no han implementat el projecte. S’anima doncs, a investigar sobre aquests materials  (Obriu la infografia informativa ?)

?Per al curs escolar 2020-2021 les escoles que manifestin interès en el projecte han d’omplir aquest formulari: https://forms.gle/6bi5sRGUJWEHPJKy6

Totes aquelles escoles interessades a participar en FER el curs 2020-2021 tindran el material FER gratuït (per tots els alumnes) per implementar-lo ja que, està finançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural. A més a més, s’està treballant també per implementar la robòtica en el projecte.

Per a qualsevol dubte o aclariment:   jguasch@noguerasegrianord.cat