Fira FER a Guissona

El divendres 16 de juny, l’alumnat de 5è de Primària de l’Escola Mestre Ramon Estadella de Guissona va participar en la Fira FER, per presentar els seus projectes d’emprenedoria. Acompanyats per les seves mestres Trini Martínez, Núria Guitart, Sandra Verni i Elisabet Vidal, van mostrar el resultat del treball que han fet durant tot el curs en el marc del projecte FER.Cat: Ensenyant a emprendre a les escoles rurals. La fira va tenir lloc al pavelló 11 de setembre de Guissona i també hi van participar l’alumnat de l’escola Setelsis de Solsona.

FER.Cat és un projecte de cooperació amb la finalitat de fomentar l’esperit emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural entre els joves, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. FER.cat té com a públic objectiu els alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària.

Durant el curs escolar, el projecte FER proporciona material didàctic i acompanyament a les escoles adherides al programa.

En aquest cas l’escola Mestre Ramon Estadella ha dedicat 1 hora a la setmana al programa, fet que els ha permès treballar de manera interdisciplinària competències com la creativitat, l’emprenedoria, la comunicació i la digital, entre d’altres, portant els i les alumnes a desenvolupar 7 idees empresarials, a partir de la realitat de la seva comarca, la Segarra, estudiant les matèries primeres que el mateix territori rural els ofereix, les necessitats mediambientals i les característiques climàtiques, culturals, socials i econòmiques de la seva localitat, amb l’objectiu en ment d’impulsar i dinamitzar el territori rural. Els projectes que van presentar a la fira van ser:

Next life Buxeries Clau d’art Roba TAJP

Podeu consultar en detall els projectes en el següent fulletó: Estands emprenedors/es FER.

Per un altre costat, un jurat format per experts de diferents àmbits, va visitar els diferents estands dels onze projectes presentats entre els dos centres participants, l’escola Setelsis de Solsona i l’Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona. Un cop van escoltar i valorar la iniciativa empresarial de cada grup, van atorgar a cada projecte la menció corresponent, remarcant el punt fort de cada grup empresarial, per tal de posar en valor cada iniciativa presentada.

El projecte FER.Cat està coordinat pel Consorci GAL Noguera Segrià Nord i finançat per fons FEADER i pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. Les escoles que tinguin interès a formar part del projecte FER es poden inscriure a través de la seva web o poden sol·licitar informació al Consorci GAL Noguera Segrià Nord (tel. 973 448 933).

Per altra banda, si algun centre vol més informació, el dia 28 de juny a les 11.00 h hi haurà una sessió informativa en línia, dirigida als equips docents dels centres en la qual s’explicarà el projecte. Per tal de rebre l’enllaç de la sessió cal inscriure’s mitjançant aquest FORMULARI SESSIÓ INFORMATIVA FER