Final del XIX CLVA escolar de les Terres de Lleida

El passat dijous 20 d’abril, l’alumnat semifinalista del CLVA de tot el territori de Lleida es va trobar presencialment al Teatre l’Amistat de Mollerussa, per participar en la Final del XIX Certamen escolar de Lectura en Veu alta de les terres de Lleida i Alt Pirineu Aran.

L’alumne Àlex Castells Argerich, que participava en la categoria Grumets Vermells, del centre educatiu Escola Ramon Estadella i Torradeflot, de Guissona, va ser escollit finalista de la demarcació de Lleida en la seva categoria, peranar a la Festa de la lectura en veu alta, que es celebrarà el 7 de juny, a la Sala gran del Teatre Nacional de Catalunya, a Barcelona. Aquell mateix dia se’ls hi farà entrega dels corresponents premis. L’acte tindrà un format festiu i comptarà amb la participació de persones relacionades amb el món de la literatura, la cultura i la llengua.

El Certamen escolar de Lectura en Veu Alta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La final territorial es va emetre en continu pel canal de YouTube per tal que el poguessin seguir els companys i companyes que no van poder assistir presencialment a l’acte per qüestions d’aforament.

L’actriu Beatriu Castelló, membre de la companyia de teatre Impro de Barcelona, va conduir tot l’acte, la qual cosa va ajudar a fer passar els nervis dels i les participants amb el seu bon humor i bona sintonia. Els assistents també van poder gaudir de l’actuació del mag Joaquín Matas, mentre el jurat es disposava a deliberar per arribar al veredicte final.

Cada alumne va llegir durant més o menys un minut, el fragment d’un llibre que havia escollit. En aquest cas, la tria de l’Àlex va ser Marcus Pocus. Màgia a domicili, de Pedro Mañas i David Sierra Listón.

En aquesta final també hi va participar l’alumnat que va quedar finalista en la semifinal de la Segarra, representant les següents categories:

Grumets verds: Timoners: Corsaris: Tropa de Corsaris:
Adrià Tresents Cobos, de l’ Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot, de Guissona. Irina Andriiv, de l’Institut Guissona, de Guissona. Abril Bertran de Solà, de l’Institut Antoni Torroja, de Cervera Jose Luís Chilangua, Mariona Fustegueres i Abril Ribó de l’Institut Guissona, de Guissona.

Tots els lectors i totes les lectores van llegir, de manera individual i també col·lectiva en el cas de la Tropa de Corsaris, davant el jurat que estava format per Imma Rubio, ALIC del SE del Segrià; Berta Giraut, actriu i formadora de lectura en veu alta i assessora del certamen, i l’actriu Mireia Pifarré.

Certament, el nivell en general va ser força alt, i el jurat no ho va tenir gens fàcil, per tant, l’enhorabona a tots i totes. També voldríem fer extensiva aquesta felicitació al professorat que ha estat darrere l’alumnat, guiant-lo, fomentant la lectura en veu alta i transmetent entusiasme i projecció per la llengua catalana.

Podeu tornar a veure l’acte, en el canal de YouTube del Certamen de lectura en veu alta: Final del XIX Certamen de lectura en veu alta escolar a la comarca de Lleida.