Festa Major del Santíssim Misteri 2024

Les escoles de Cervera es preparen per a la Festa Major del Santíssim Misteri.

Del 29 de gener al 2 de febrer, l’alumnat d’I3 a 6è de primària de les tres escoles de Cervera, viu la Festa Major del Santíssim Misteri.

Es tracta d’una proposta pedagògica que s’engloba dins un projecte educatiu transversal amb l’objectiu principal d’apropar la cultura popular, la llengua catalana i les tradicions a tot l’alumnat d’infantil i primària i a les seves famílies.
La proposta pedagògica de la Festa Major d’Hivern s’organitza en nou unitats didàctiques que corresponen a cada nivell i es treballa l’àliga, la Senyera de la ciutat, les trampes, els macers, la història del Santíssim Misteri, el gegantó Joan Balaguer, els velluts i les Completes, a través d’activitats motivadores, vivencials i significatives en català i en anglès.

Entre les activitats que es proposen destaquen les visites escolars a la Cervera Medieval, a la Parròquia, a la Capella del Santíssim Misteri i a l’exposició dels elements festius de la ciutat a la Paeria (Senyera de la ciutat, les trampes, les maces i els vestits) que s’inclouen dins el Pla Educatiu d’Entorn de la Regidoria d’Educació de la Paeria de Cervera i es duen a terme per guies turístics i les visites per conèixer l’àliga i el gegantó Joan Balaguer, a càrrec de voluntaris de la Confraria de l’Àliga i dels Geganters de Cervera, respectivament.
Aquest projecte està liderat pel grup del Seminari de Cultura Popular a les Escoles, de l’Agrupació Seny Major i la col·laboració del Servei Educatiu de la Segarra del Departament d’Educació que es desenvolupa des de l’any 2010 als centres educatius del municipi. A més, també compta amb dues propostes pedagògiques més: Corpus i la Festa Major de Setembre.

Escola Les Savines (5è) Escola Jaume Balmes (I3) Escola Mn. Josep Arques (2n)