Escola de famílies

Els plans educatius d’entorn de Guissona i Cervera s’uneixen per segon any consecutiu en un projecte conjunt: Escola de Famílies

Aquesta iniciativa permetrà que les famílies de Cervera, de Guissona i de la resta de centres educatius de la comarca puguin gaudir de conferències de qualitat que tracten temàtiques d’interès proposades per les famílies d’ambdós municipis: educació afectiva i sexual, alimentació saludable, noves tecnologies, etc.

La primera xerrada, “Límits i ràbia“, a càrrec de la psicòloga, psicoterapeuta i escriptora Elisenda Pascual, es durà a terme en format virtual el proper dimecres 10 de novembre a les 18.30 h. Seguidament, amb una freqüència mensual i de febrer fins a maig, esdevindran la resta de conferències programades, amb ponents reconeguts com: el coach i comunicador Joan Carles Folia; la mediàtica metgessa especialitzada en nutrició i dietètica Montserrat Folch; la sexòloga youtuber Isabel Duque, més coneguda com Psicowoman, i el metge i sexòleg Santiago Frago.

Per participar a les conferències caldrà formular inscripció prèvia, a través dels enllaços i dels codis QR que s’aniran divulgant. També es podrà accedir a tota la informació a través de les pàgines web dels dos ajuntaments (http://www.guissona.cat i https://www.cervera.cat).

Amb aquesta proposta, els plans educatius d’entorn de Cervera i Guissona pretenen donar eines per a una criança positiva amb la intenció de crear xarxa i donar suport en el dia i dia de les famílies.

LIMITS I RÀBIA
“Una bona plantofada a temps, sempre va bé!”

“Si no fas això, no et deixaré fer allò”

“Tinc por de posar-li a la meva fillx aquest límit i que s’enfadi”

Els límits sans no generen por, frustració (potser) sí. Vénen d’exercir l’autoritat sana. Contemplen la diferència entre necessitats i els desitjos. Són coherents. Permeten l’expressió de la frustració que se’n deriva. Busquen un sí per cada no, si es pot. Es donen en relacions de confiança. S’expressen amb un to emocional el més neutre possible. Serveixen per cuidar i no per controlar.

Fer-ho suficientment bé en la criança és fer-ho perfecte.

INSCRIPCIONS A LA PRIMERA XERRADA: LÍMITS I RÀBIA, AMB ELISENDA PASCUAL
ELISENDA PASCUAL

Psicòloga, psicoterapeuta i escriptora. Fundadora i directora d’Acompanyament Familiar. Co-creadora, coordinadora i supervisora de projectes d’Educació Viva. Va ser a partir de la seva experiència en aquest àmbit on va connectar amb la importància de generar espais on acompanyar a les criatures en el seu primer context de salut: la família.

📅 10/11/2021
⏰ 18.30h