El gel es fon, la Terra s’escalfa i …?

En motiu del Dia Internacional de les Muntanyes, es fa una proposta d’hivern dirigida a escoles i instituts amb el lema  “El gel es fon, la Terra s’escalfa i …?”

Es celebrarà l’11 de desembre.

Un dels actes principals serà una webinar a càrrec d’en Kílian Jornet que actuarà de moderador en una trobada de tres científics:

• Fernando Valladares, del CSIC que ens parlarà dels sistemes d’alerta al canvi climàtic, l’alteració de la biodiversitat i la regulació de poblacions.
  • Núria Catalán, membre del “ Laboratoire des Sciences du Climat et l’Environnement (LSCE) que parlarà del permafrost i el seu rol en el clima, el cicle del carboni i la importància de mantenir els wetlands i també del canvi de patró neu-pluja.
  • Pascal Egli, investigador en recerca sobre les glaceres, parlarà del col·lapse dels glaciars, la previsió dels glaciars als Alps i els Pirineus i de les conseqüències de les extincions dels glaciars.

Així mateix també es comptarà amb una xerrada a càrrec de dos activistes mediambientals per donar als i les joves, idees per tal d’actuar en favor del medi ambient.

Aquest acte anirà acompanyat de miniclips educatius per entendre conceptes i quedarà enregistrat per poder ser visionat posteriorment el dia de l’estrena.

A més es farà un treball previ: escoles i instituts

Posteriorment, tot el treball fet per l’alumnat s’exposarà en alguna sala de Barcelona per visibilitzar el que pensen i creen els i les joves de Catalunya sobre aquest tema tan important per la supervivència del nostre planeta.