Educació per a la mobilitat segura

Des de la infantesa i al llarg de tota la vida, vivim en un entorn en què la mobilitat té un paper molt rellevant. Per això, l’educació per a la mobilitat segura és present als programes educatius.

Cada cicle i cada etapa educativa és una oportunitat per adquirir unes capacitats i competències que acompanyen el creixement personal dels infants i els joves, i que enllacen amb l’educació en valors, l’educació emocional i l’educació per a la salut.

Al web Educació per a la mobilitat segura trobareu materials d’educació viària gratuïts que es poden utilitzar a diverses àrees i matèries. Són propostes que us permetran organitzar activitats entretingudes i participatives que afavoreixin la reflexió i l’esperit crític amb l’objectiu que l’alumnat aprengui a mantenir la seva qualitat de vida i la dels altres quan es desplaça per l’espai públic.

D’altra banda, els parcs d’educació per a la mobilitat segura són instal·lacions que reprodueixen situacions de circulació amb la finalitat d’educar en la mobilitat segura i que permeten que els infants i els joves s’enfrontin a situacions similars a les reals en un entorn de risc controlat.

Els escolars aprenen i practiquen comportaments adequats al trànsit, de forma amena, per aplicar-los posteriorment a la realitat de la societat. A més  d’aquest valor pedagògic, aquesta activitat té un gran atractiu per als nois i noies.

El Servei Català de Trànsit aporta materials i bicicletes  per a la simulació dels carrers d’una ciutat i dona consells pràctics als participants. L’activitat la duen a terme conjuntament el Servei Català de Trànsit i monitors d’educació viària.

Per aquesta activitat cal un conveni previ amb l’Ajuntament o Consell Comarcal del municipi implicat.

En cas que estigueu interessats, podeu contactar amb el Servei Educatiu o bé directament en aquest correu electrònic viaria.sttl.sct@gencat.cat