Dia del pijama, hi participeu?

QUAN SE CELEBRA?

A Espanya, hi ha gairebé 17.000 nens, nenes i adolescents que actualment viuen en centres d’acollida, en lloc de fer-ho amb una família. El dia 20 de novembre, amb motiu de l’aprovació de la Convenció Internacional dels Drets de l’Infant, des d’ASEAF (Associació Estatal d’Acolliment Familiar) celebrem el Dia del Pijama, amb l’objectiu de donar visibilitat als infants i joves que viuen en centres d’acollida i conscienciar sobre el dret de tots els infants a viure amb una família.

Enguany, l’acte principal a les escoles se celebrarà el 18 de novembre, per tal de coincidir amb la jornada lectiva.

EN QUÈ CONSISTEIX?

L’alumnat d’Infantil i Primària acudirà al col·legi vestit en pijama per tal de visibilitzar la realitat que viuen gairebé 17.000 nens i nenes a Espanya, els quals creixen en centres d’acollida. El pijama simbolitza els moments en família i la calor de la llar quan les mares i pares llegeixen un conte als seus fills i filles abans d’anar-se’n a dormir. Un moment en què els nens se senten protegits, acaronats i segurs. A més a més, al llarg del dia, es realitzaran diferents activitats com lectures de contes a l’aula, projecció de material audiovisual sobre la infància tutelada, etc.

En els cursos superiors, també es podran realitzar activitats de conscienciació sobre la infància tutelada i l’acolliment familiar, com el visionat de pel·lícules, concurs de relats, etc.

QUÈ APORTA?

El Dia del Pijama és una gran experiència educativa amb 3 components: solidària, educativa i lúdica.

És un dia que promou l’escola de valors, fomentant la solidaritat, alhora que permet connectar família i escola posant en valor la importància de la família.
És un dia educatiu que ajuda els nens i nenes a identificar i expressar sentiments, emocions i vivències, alhora que ofereix la possibilitat de treballar la diversitat, permetent als alumnes empatitzar amb altres nens i nenes que no tenen l’oportunitat de créixer amb la seva família i conèixer alternatives familiars diferents.
És un dia divertit que afavoreix el joc espontani i permet viure l’escola de forma diferent.

MÉS INFORMACIÓ