Conferència sobre competència informacional

Us convidem a la sessió formativa El paper de la BE en el treball de l’AMI (alfabetització mediàtica i informacional) en format de videoconferència que ens oferirà Mònica Badia Cantarero, coordinadora del Programa biblioteca escolar “puntedu” del Departament d’Educació, el proper dijous 25 de novembre a les 17.30 h.

Vivim immersos en un entorn digital canviant, envoltats de dades i continguts accessibles només fent un “clic”. I en aquest context ens trobem un alumnat, que tot i pertànyer a una generació més o menys hàbil en les tecnologies, en cap cas això implica que siguin ja capaços d’accedir a aquesta informació inabastable amb sentit crític, ni que sàpiguen seleccionar-ne el contingut de qualitat i transformar-lo en coneixement.

Quin és el paper de la biblioteca escolar en aquest context? Com ens pot donar suport? Quines necessitats hauria de cobrir en aquest sentit?

Analitzarem les dificultats amb què es troba l’alumnat a l’hora de cercar i treballar amb la informació, i reflexionarem sobre el paper de la biblioteca escolar com a mitjà essencial en el treball de l’alfabetització informacional i mediàtica, en l’actualitat.