Butlletí informatiu març 2023

DESTAQUEM
Dia Internacional de les Dones treballadores

🗓 dimecres 8 de març de 2023

Recursos per a treballar a l’aula: ODS 5  |  Enllaç recull de propostes i materials 8M

Dia Mundial de la Poesia #DMP23

🗓 dimarts 21 de març de 2023

En la setzena edició del DMP, la ILC ha escollit el poema “Tant si baixes la vista vers la immunda” de Francesc Vicent Garcia (Rector de Vallfogona), de qui enguany commemorem el quatricentenari de la seva mort.

100 Anys – Josep Vallverdú

Recursos didàctics amb motiu de la commemoració del centenari del naixement de Josep Vallverdú.

US POT INTERESSAR

XVI Jornada Pedagògica Còmic Barcelona

🗓Data: 31 de març 2023

Inscripcions fins al 17 de març de 2023   | ℹ Més informació

Saló de l’Ensenyament 2023

🗓 Inscripcions fins al 8 de març.

🗓 Data: del 15 al 19 de març 2023 | Lloc: Recinte Montjuïc

Més informació

Cicle de conferències: ODS, un bon context per dissenyar situacions d’aprenentatge

Cicle de quatre conferències telemàtiques per mostrar exemples de contextualització de les situacions d’aprenentatge a partir d’alguns ODS. Presentació de la situació i exemples de propostes didàctiques per portar a l’aula.

Més informació: CESIRE

Programa “MAGNET. Aliances per a l’èxit educatiu”

Sessió informativa virtual: Dijous 9 de març a les 12h | Inscripcions

CONCURSOS I PREMIS

mSchools Student Awards 2023

Concurs que reconeix la tasca duta a terme per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Modalitats: Scratch Challenge (3r, 4t, 5è, i 6è Primària; 1r i 2n d’ESO) | Mobile History Map (Primària i Secundària) | App Education (3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius).

Premis Almia-educativa 2022-2023

Objectiu: Fomentar la recerca educativa sobre energia entre els estudiants i professorat de l’ensenyament de primària i secundària.

Adreçat a: estudiants d’Educació Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de tota Catalunya, que hagin desenvolupat un prototip tecnològic o projecte o recerca en el marc d’algun dels àmbits temàtics apuntats en les bases de la convocatòria.

🗓Data límit:  30 d’abril de 2023  |  ℹ Bases  |  ℹ Més informació

Sambori 2023

🗓Data límit:  Presentació de treballs fins al 13 de març de 2023

Adreçat a l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius.

Més informació a la pàgina d’Òmnium

XXIV Exporecerca Jove

Fira de recerca internacional, on joves de secundària i batxillerat d’arreu del món poden presentar els seus projectes d’investigació durant tres dies en estands personalitzats per ells mateixos, on tenen l’oportunitat de difondre i donar a conèixer la seva recerca al públic visitant.  |  ℹ Més informació

🗓Data: del 8 a l’11 de març

MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.