ACTIVITATS D’AUTOAPRENENTATGE ALUMNES #joemquedoacasa

La pandèmia de coronavirus fa que, seguint les instruccions de les autoritats sanitàries per ajudar a contenir l’expansió del virus, ens haguem d’estar uns dies a casa per poder recuperar la normalitat del dia a dia com més aviat millor.

A casa es poden fer moltes activitats: ajudar a les feines de casa, fer exercici físic en família i també, podem aprofitar aquests dies, i evitar l’avorriment, amb diferents propostes didàctiques.

Important, accediu a:

Materials en col·laboració amb Catalunya Radio i TV3

Superpropostes d’estar per casa

Altres activitats Primària i/o Secundària:

Exemples d’activitats de diferents àrees on podeu aprendre al vostre ritme. Navegant pel menú en trobareu moltes més. Atreviu-vos a explorar!
Més de 500 jocs educatius online que permeten a l’alumne aprendre a la vegada que es diverteix. Els jocs online són una bona eina per a repassar els continguts de classe o aprendre nous conceptes.

Aquests jocs didàctics online per a nens i nenes permeten desenvolupar habilitats matemàtiques, llengua, ciències i molts més continguts del currículum d’ Educació Infantil i Primària.

RECURSOS DIVERSOS:

La motxil·la. Escola Diputació (Barna) CM  i CS (Diferents matèries escolars).

RTVE. Juegos gratis, online y educativos para niños para pasar la cuarentena.

Recursos online. ACTIVIUM, portal d’activitats educatives de Catalunya.

Crear Jocs de taula per educar.

Recursos per Secundària Educación 3.0

80 Recursos Educatius que agrupen diferents tipus d’activitats: Jocs interactius, Vídeos, Documentals, Cançons, Contes, Tutorials, Recomanacions …Els recursos estan agrupats per àrees:  Llengua, matemàtiques, educació en valors, música, anglès, …

14 propostes monstruosessón les propostes de Combel. Des d’un mural fins a un telenotícies monstruós passant per un karaoke o una cuina sense foc.

També obre, la 5a edició Dibuixa el teu monstre

L’equip de ludotecaris i ludotecàries de les ludoteques municipals de l’Ajuntament de Lleida ha seleccionat diferents recursos per a les famílies.
De moment els presenten agrupats en cinc temàtiques diferents:CONTES A LA WEB   | LECTURES PER A NENS I NENES   |  JOCS DE TAULAJOCS WEB  |  TALLERS PER FER ALS ELS NENS I NENES
Activitats educatives amb les energies renovables. A Becquel, publiquen diferents activitats per aprofitar el confinament i aprendre una mica en energies renovables.
PUPITRELÀNDIA (ESO) Selecció de projectes de ciències per al confinament (Jordi Domènech)

Des de Biblioteques escolars de Catalunya, ens fan arribar aquestes propostes per fomentar la lectura en temps de confinament. #tempsperllegir

El conte infantil La Rosa contra el virus, un recurs per explicar la necessitat de confinament als nens i nenes.

Des del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya ens orienten i ens donen eines sobre com gestionar aquest estat d’alarma generat pel coronavirus.

Pau Casals Educa. Activitats, idees i recursos per treballar la figura de Pau Casals
Sergei, un pare londinenc a temps complet de dos nens Alex i Max comparteix tots els seus experiments, jocs creatius, joguines educatives,… que els hi prepara i en els quals ells són els protagonistes.
Activitats educatives online del British Council per revisar l’anglès. Totes les edats.
Duolingo. Aprèn, practica, reforça un idioma de forma divertida.
Oxford University Press.  Learn at home. Learning Resources bank
Recursos MacMillan per Educació infantil, primària i secundària. Worksheets, descàrrega d’arxius per l’alumnat, etc.