26a edició de la Setmana de la Ciència

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 26a edició de la Setmana de la Ciència.

🗓Data: del 12 al 21 de novembre, arreu de Catalunya.

L’activitat “LA CIÈNCIA EN PRIMERA PERSONA“, s’emmarca en la Setmana de la ciència, i es celebrarà el dia 17 de novembre al matí.

📌Finalitat – Foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, apropant els i les científiques als instituts.

🖥 Modalitat virtual

L’activitat es fonamenta en tres parts:

1.    Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2.     Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatges del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup), així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3.    El dia 17 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques.

👦👧Activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, els quals interactuen amb científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com des del humà.

📚Temes a tractar i ponents:

Robòtica:  Anaís Garrell, Júlia Borràs i Irene García (IRI)

Astrofísica: Ignasi Ribas (IEEC) (ICE-CSIC)

Economia circular: Jordi Morató i Juan David Escorcia (UPC)

Xarxes Socials: Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou i René Lobo (TIDE -UPF)

🖊Formulari d’inscripció   |   🗓Terminiabans del 20 d’octubre 2021   |  Consultes a: serveiseducatius@xtec.cat

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat