Sessió 5: Recursos TIC TAC per atendre la diversitat
divendres 13/03/2015
9h a 9h 15: Presentació de la sessió i del treball no presencial per acreditar la formació de 20 hores.
9h 15 a 9h 40: Presentació de Juanmi Muñoz (CRP Sant Martí):“La importància dels dispositius mòbils a l’aula”.
Explicació del contingut dels diferents tallers (per part de Rosa Aparicio, Maria Ferrer i Ambrosio Gassol).
9h 40 a 11 h. Farem tres tallers simultanis:
- Rosa Aparicio (mestra d’educació primària Escola El Carmel): “Les tauletes com a eina inclusiva a l’aula.” Adreçat a EE, infantil i primària. Cal portar una tauleta (a poder ser iPad), i tenir ja instal·lades les apps: Tiny Tap, Creappcuentos: per Android – Apple, Davin: Android – Apple , Pic Collage, Bamboo Paper , Social Stories Chromville (*) i Lector QR. (http://ipadsautismo.blogspot.com.es/) Si us quedeu en ganes de provar més APPs us recomanem que us baixeu la Selecció de la Rosa Aparicio d’APPS per ipad
- Maria Ferrer (psicopedagoga, professora USEE Institut Icària): “Wunderlist, la meva agenda virtual“. Adreçat a secundària i a cicle superior de primària. Cal portar un dispositiu: tauleta (iPad o Android), netbook o portàtil, i tenir instal·lada l’app gratuïta Wunderlist . Activitat complementaria Wunderlist (s’explicarà al taller)
- Ambrosio Gassol (psicopedagog EAP Sant Martí): “Ajudes tecnològiques per a la lectura i l’escriptura per a primària i secundària: guió del taller”. Per aquest taller no cal portar tauleta, es treballarà en els ordinadors PC de l’aula d’informàtica. Es farà exemplificació de com usar la síntesi de veu lligada a text predictiu, en el sentit de tenir automàticament un diccionari predictiu amb les paraules del mateix text. Serà interessant que els assistents portin un text concret (o una adreça web on poder copiar el text a treballar) i unes preguntes sobre el text (qualsevol text pensat pels alumnes pot servir).
- (Apartat obsolet, referit a utilitats per Windows XP // els continguts actualitzats els podeu trobar a Dislexic – agassol)
- El conjunt d’utilitats permet usar conjuntament correctors ortogràfics al programa Balabolka (català i castellano), tipografies per dislèxia, síntesi de veu en català i castellano, teclat amb text predictiu (HotVirtualKey), creació automàtica de diccionaris sobre el text a treballar per l’alumne (aprofitant el programa Plaphoons) i el programa gestor de síntesi de veu Balabolka.
- Instruccions sobre com usar alhora text predictiu, correctors ortogràfics i síntesi de veu.
- Sistema operatiu Windows7. Tot el conjunt de programes que necessitem que funcionin coordinadament funcionen a Windows7, però les característiques d’aquest sistema operatiu i dels seus protocols de seguretat han fet massa complicat fer un instal·lador automàtic de tots els components. Això obligarà a fer unes accions automàtiques i d’altres manuals, el que implicarà fer també unes instruccions d’instal·lació i configuració <en construcció>
Disposarem d’algunes tauletes en préstec del CRP per si algú no pot dur el seu dispositiu. Ens ho comuniqueu en un missatge per a tenir-ho previst.