Guia de recursos sobre drets humans a la nostra comunitat

El Grup Eirene, ONG amb què fa anys que treballa el Departament de Cooperació de l’ajuntament de Santa Coloma, ha creat una  guia de recursos al voltant dels drets humans on les protagonistes són persones i entitats de la nostra comunitat.

Aquesta guia de recursos s’ha elaborat com a fruit del projecte “Propostes de vida: Descobreixo persones defensores de Drets Humans a la meva comunitat” implementat a Nou Barris i a Santa Coloma de Gramenet. S’ha creat com a ampliació de la guia didàctica que sistematitza el projecte, creada el 2019, i pretén ser un element d’orientació i d’impuls per al professorat i pels/les joves en la recerca, coneixement i aprofundiment del dret que han escollit, així com facilitar el camí per fer recerca d’entitats i generar accions creatives per a defensar el dret que els hi mou.
(Obra: Carme Solé Vendrell)

El grup Eirene ofereix també activitats d’Aprenentatge Servei que es pot tenir en compte a l’hora d’establir col·laboracions entre els centres i la comunitat.

Aquesta guia consta de les següents parts:

• D’un apartat inicial general on s’indica en quin dret general estan inclosos els drets que més es treballen a l’aula amb aquest projecte.
  • Un petit quadern per a cada dret (que es pot oferir a l’alumnat per separat per sintetitzar informació)
  • Conceptualització de cada dret.
  • Paraules clau.
  • Principals drets que engloba i que se’n deriven del dret més general.
  • Orientar sobre les entitats que hem de buscar per treballar i defensar el nostre dret.
  • Recursos per a saber-ne més sobre el dret escollit.
  • Pel·lícules, sèries i documentals recomanats.