Finalitzen les primeres Rondes de debat

Dijous, 27 d’abril, es va cloure a la Biblioteca Central de Santa Coloma de Gramenet el cicle de debats organitzats en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat. Al llarg de tres sessions, una trentena d’alumnes de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat de quatre instituts han debatut sobre els reptes que comporta entomar la crisi climàtica des de la realitat local. Els centres participants han estat La Bastida, Numància, Puig Castellar i Ramon Berenguer IV.

A la darrera fase dels debats, van assistir-hi la inspectora del Departament d’Educació Mercè Guarro i la tinenta d’alcaldessa de Ciutat Educadora, Infància, Joventut i Esports, Mireia González. També hi eren presents, en nom de l’oficina tècnica d’Educació de l’Ajuntament, Alícia Segura, Carmen Montoto i Ana Belén Gómez. Van ser totes elles les que van rebre les conclusions a què havien arribat els i les alumnes i, així mateix, les propostes i preguntes que van plantejar arran dels debats. Les representants del consistori i de la Generalitat van contribuir a resoldre alguns dubtes i van generar una conversa que de seguida va ser àgil i propera.

Amb aquesta activitat, els i les alumnes participants han hagut d’esmolar les seves habilitats discursives i posar en pràctica la competència oral en català en un context cada vegada més exigent. Sent la primera edició de les Rondes de debat, no hi ha dubte que han contribuït a sembrar la llavor d’una implicació més estreta de l’àmbit educatiu en la realitat immediata.

(Fotos: Gemma Armela, Ramon Berenguer IV.)