Cap infant sense un llibre!

L’escola Fray Luis de León va visitar la Llibreria del Carrer Major per tal que cada nen i nena comprés un llibre. En aquesta activitat, programada per la setmana anterior a Sant Jordi, hi va participar tot l’alumnat dels cicles mitjà i superior. De dimarts a divendres, els diversos grups de l’escola van ser rebuts per Argimiro Segura, llibreter i exmestre de l’escola Banús, que els va donar la benvinguda, va atendre les seves peticions i va respondre totes les consultes.

Prèviament, les nenes i nens del Fray Luis havien preparat la sortida a classe i havien fet una tria de llibres, que havien sol·licitat a la llibreria. Malauradament, no tots havien arribat, però de tota manera els infants van poder repensar-s’hi i escollir, in situ, el títol que més els agradés. Els més buscats, de la sèrie Els futbolíssims, els còmics japonesos o Destrossa aquest diari, es van exhaurir de seguida. També van adquirir contes il·lustrats i algun àlbum de divulgació científica.

Després de la visita, l’activitat continuarà a l’escola. L’objectiu és que el gust per la lectura tingui bases sòlides; es tracta de dotar els alumnes d’una experiència de reflexió al voltant dels llibres i del fet de llegir. Què busquem en un llibre? Quina mena de llibres tenim a l’abast? Quins val la pena comprar? Un primer pas per formar una petita col·lecció de títols personals i, de passada, conèixer l’entorn comercial i cultural de Santa Coloma.

La transacció es va fer mitjançant uns vals de compra intercanviables per un llibre, independentment del preu. La despesa es cobreix amb part dels fons PROA+.