Llengua i literatura

• ARC Aplicació de Recobriment Curricular. Recull d’activitats, seqüències didàctiques i recursos de les àrees de llengües i d’altres àrees.
  • Aprendre català La Direcció General de Política Lingüística us ofereix eines i recursos didàctics per aprendre català:
  • Aprenentatge telemàtic de la llengua

Conté una selecció acurada de recursos relacionats amb la lectura en tot el seu abast.

Recursos per a tots els nivells de llengua i literatura castellana de l’INTEF (institut nacional de tecnologies educatives i formació del professorat) del Ministeri d’Educació.

• Recomanacions literàries

Pàgina web de GRETEL (Grup de Recerca de literatura infantil i juvenil i educació literària de la Universitat Autònoma de Barcelona). A més d’investigacions i notícies relacionades amb la literatura, a la pestanya de recomanacions, trobareu llibres que apareixen més ben valorats per la crítica segons la seva base de dades.

És la revista del Consell Català del llibre per a Infants i Joves on podeu trobar:

• Articles que analitzen temàtiques, autors o il·lustradors.
      • Entrevistes als autors, editors, il·lustradors, llibreters, bibliotecaris…
      • Recomanacions de lectures per a totes les edats.
      • Crítica del llibres editats en català: de totes les edats.
      • Cercador d’articles
      • Cercador de crítiques

COMPRENSIÓ LECTORA

En aquest espai el professorat trobareu adreces d’interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges:

ESCRIPTURA

Web de poesia contemporània de tots tipus, en català, castellà, anglès i altres llengües; propostes didàctiques per dur a les aules i poemes per treballar qualsevol matèria.

Poemes laics de Nadal i Reis per nens i nenes d’Infantil i de Primària.

Bloc de poesia infantil i juvenil: poemes infantils, embarbussaments, endevinalles, activitats sobre poesia, etc.

Projecte de poesia d’un centre de primària, contè un recull de poemes classificats per edat i temàtica

Pàgina al voltant del poeta, amb poemes, opinions, material, activitats de centres educatius, etc.

• Poesia a l’escola (maletes pedagògiques del CRP)

Dossier en PDF amb activitats per al cicle mitjà

Dossier en PDF amb activitats per al cicle superior

TEATRE

• Eina a l’escola Web de teatre a l’escola que conté guies didàctiques per treballar obres de teatre amb els alumnes realitzades per l’Associació de Mestres Rosa Sensat i d’altres.

CONTES

• Una mà de contes Recull de contes en els que una veu en “off” explica el conte mentre es veu com s’il·lustra amb tècniques pictòriques diverses.
  • Actualitzem l’Andersen Dossier amb contes de H. C. Andersen i activitats per treballar-los. Proposta didàctica de la maleta Contes d’Andersen, editada pel CRP de Santa Coloma de Gramenet
  • Contes per pensar. Proposta didàctica Dossier amb activitats per treballar el conte “El carter Joliu”. Proposta didàctica de la maleta pedagògica Contes per pensar. Editada CRP de Santa Coloma de Gramenet
  • El planeta del contes Un espai ple de contes que apropa als infants a la cultura i als nostres valors actuals. Un espai fiable que facilita la feina a les famílies en la cerca de contes de qualitat, amb transmissió de valors i en català. Un espai on animar a crear futurs lectors.
  • Toontastic Aplicació per tauletes i mòbils que permet crear narracions interactives amb personatges 3D tot gravant oralment les veus de narrador, personatges…

CÒMIC

Programació, amb propostes concretes per a treballar el còmic amb l’alumnat.

Web molt completa per a la creació de còmics online.

Crear còmics online a partir de dibuixos predissenyants.

Mostra d’auques, de molts personatges i llocs coneguts.