Recursos del Laboratori de Transformació Educativa

El Laboratori de Transformació Educativa està realitzant aquests dies els Seminaris Temàtics d’Aprofundiment en Transformació Educativa (#SeminarisTemàtics) i les Visites en Centres en format virtual i presencial (#VisitesLab):

–          Seminaris Temàtics d’Aprofundiment (https://projectes.xtec.cat/transformacioenxarxa/seminaris-tematics-daprofundiment/seminaris-tematics-daprofundiment-2021-2022/)

• Sobre personalització de l’aprenentatge
  • Treballar amb i a partir dels interessos de l’alumnat a l’aula – Judith Oller
  • La reflexió de l’alumnat com a estratègia per afavorir l’aprenentatge amb sentit – Mariana Solari
  • La connexió dels aprenentatges de l’alumnat de dins i fora – Antonio Membrive
  • Sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
  • Igualtat de gènere – Almudena Rodríguez
  • Educació de qualitat com a objectiu i com a mitjà – Marina Gay
  • Salut i Benestar emocional d’infants i joves – Laia Mestres
  • Acció per al clima – Gisela Cebrián
  • Sobre avaluació formativa i formadora
  • Dissenyar processos i estructures que promouen l’equitat, la inclusió i l’aprenentatge expert – Prudens Martínez
  • Documentació i recollida d’evidències. Transferència i avaluació formativa
  • Una mirada transversal a l’avaluació – Betlem Cuesta

–          Visites en centre (https://projectes.xtec.cat/transformacioenxarxa/visites-en-centre-2021-2022/)

• Visita virtual (accés lliure a través de la pàgina de visita de centre)
  • Presentació del centre i context
  • Funcionament del centre (propòsit i organització)
  • Pràctica educativa de centre
  • Visita presencial (a través d’inscripció prèvia)
  • Proposta de reflexió pedagògica

Aquestes dues iniciatives recopilen un material molt útil, actualitzat, valuós i de qualitat, que fomenta el debat, la reflexió pedagògica, la transferència de coneixement, i el coneixement de bones pràctiques. Els vídeos de les ponències i de les pràctiques educatives de referència dels centres així com la documentació complementària són d’accés lliure i es mantindran a la pàgina web del Laboratori de Transformació Educativa com un recurs que pot ser emprat de diferents maneres (inici d’una sessió, treball en grup, cloenda, etc.) en espais com les Xarxes zonals, els Seminaris de coordinació (caps d’estudis, direccions,…), de Grups impulsors de centre, per a la reflexió pedagògica amb els Claustres, etc.