VI Jornades d’intercanvi d’experiències

El dimarts 6 de juny vam gaudir de les presentacions següents:

Capses i racons d’aprenentatge ZER AGLÀ, a càrrec de Sabrina Poyo, Miriam Vendrell i Alba Figueras.

Ens van explicar el procés de canvi, creació, posada a la pràctica i propostes de millora de les CAPSES d’APRENENTATGE a CM i CS  i dels RACONS d’APRENENTATGE a EI i CI.

Les lletres viatgeres-ESCOLA ANTONI VILANOVA, a càrrec de Vanesa Cortés Escoda i Sandra Bru Poveda

Ens van explicar la Maleta de les Lletres com a recurs per a treballar la lectoescriptura i més concretament la consciència fonològica a l’Educació Infantil.

La visita de Bellmunt amb ulls d’infant-ESCOLA EL SARRAÍ, a càrrec d’Elisenda Gabaldà

A l’aula d’EI i CI de l’escola El Sarraí, arriba una carta d’uns infants de l’escola de Falset amb una petició: si els podem ensenyar el poble. Amb els nens ideem una ruta dels espais del poble que són significatius per ells, tot utilitzant els sentits i on ells són els guies.

Es van cartejar amb ells amb postals del poble dibuixades per ells. Van crear sinèrgies amb els convidats i amb el poble. La proposta es farà també amb l’alumnat de la ZER Baix Priorat.

Artivisme, una experiència de plàstica per tractar el tema del desgel-ESCOLA ANTONI VILANOVA, a càrrec de Marina Segado

Es va tractar la temàtica del desgel, causes (canvi climàtic, efecte hivernacle…) i principals repercussions (augment del nivell del mar, animals en perill d’extinció…). Es va utilitzar l’art com a eina de conscienciació envers aquesta problemàtica, així com a mitjà d’expressió amb la intenció no tan sols de conèixer l’entorn sinó d’actuar per millorar-lo. Entre d’altres metodologies es van emprar capses d’aprenentatge.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *