VI Jornades d’Intercanvi d’Experiències

Experiències de dijous 8 de juny

Conferència de Vicki Bernadet sobre com detectar abusos sexuals en alumnes

La Fundació Vicki Bernadet treballa des de 1997 per l’atenció integral, prevenció, formació i sensibilització vers abusos sexuals infantils.

Creant interès per a la ciència amb química aplicada: Experimenta amb colors!-INS PRIORAT, a càrrec de Montserrat Vaqué Marqués i Josep Coll Àguila (Alumne)

En aquesta experiència, 5 alumnes de 1r de Batxillerat, dins de la matèria de reptes de física i química, han creat un taller de divulgació sobre química que van oferir als alumnes de 1r cicle d’ESO durant les Jornades Culturals. Van treballar a partir de la maleta de nano tecnologia i el taller realitzat a l’ICCIQ. D’altra banda, l’activitat pretenia canviar de rol, alumnat i professorat, de manera que els alumnes de batxillerat assumissin des de l’inici l’organització del taller i totes les fases fins a la seva execució.

Experiència gamificada en Minecraft!-INS PRIORAT, a càrrec de Cèsar Alapont Crespo

Experiència educativa gamificada centrada en un projecte realitzat amb Minecraft, on l’estudiant de 2n d’ESO ha recreat una ciutat Medieval. Utilitzant aquesta plataforma virtual, els participants han desenvolupat habilitats de col3laboració, resolució de problemes i creativitat. A més, han produït una revista exhaustiva que explota i documenta tot el procés del projecte. Descobrim com aquesta iniciativa ha enriquit l’aprenentatge dels estudiants i ha fomentat la seva passió per la història i la tecnologia.

Es va presentar una Maleta de contes per prevenir abusos sexuals infantils a càrrec de professionals del Servei Educatiu del Priorat. Es posarà en circulació al setembre per els docents que la vulguin en préstec.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *