Ràdio a l’escola

El projecte La ràdio a l’escola té com a objectiu potenciar aquest mitjà de comunicació que té un gran valor educatiu. Amb ell es promou l’expressió oral, es facilita la lectura i la comprensió dels textos,… El treball radiofònic és estimulant i motivador per a les activitats escolars.

Per això, des d’una metodologia interactiva volem que l’alumnat identifiqui la ràdio com un mitjà de comunicació i d’aprenentatge, que potenciï en els alumnes la capacitat lingüística i especialment l’expressió oral; que afavoreixi la creativitat, el treball en equip i que a la vegada sigui una plataforma per difondre les activitats que realitza cada un dels centres de la comarca

Des del curs 2018-2019 els centres educatius del Municipi de Tremp participem amb la emissora local, Ràdio Tremp realitzant un programa que porta de nom Ràdio a l’escola.

Tot i que en un principi aquest projecte és va iniciar-se amb l’alumnat de primària i concretament amb cicle mitjà i superior , ja des del curs passat  participa l’alumnat de secundària.
Aquest projecte té com a objectius:

• Identificar el valors de la ràdio com a mitjà de comunicació i d’aprenentatge
  • Potenciar la capacitat lingüística especialment l’expressió oral.
  • Afavorir la creativitat i el treball en equip
  • Fomentar el debat i l’aprofundiment dels temes.
  • Difondre activitats dels propis centres

A més a més el projecte consta de dues part:

• Taller que té com a objectiu apropar l’alumnat a la notícia en els diferents mitjans de comunicació buscant semblances i diferències, treballar l’estructura d’aquesta per poder elaborar posteriorment les notícies que formaran part del seu programa de ràdio. I també es treballa l’organització i estructuració d’un programa de ràdio i l’escaleta.
  • Una segona part que consisteix en la gravació del programa

El programa s’emet els divendres a les 13:40 h en el dial 95.8. Us animem a escoltar-lo

Aquí podreu escoltar alguns dels programes realitzats per l’alumnat: