Proves de Competències Bàsiques – 2024

L’avaluació és un valuós instrument de seguiment i de valoració dels resultats obtinguts per l’alumnat i dels processos que permeten obtenir-los.

La legislació vigent estableix que els mecanismes d’avaluació han de tenir com a referència fonamental les competències i han de permetre caracteritzar, de manera precisa, la formació que han de rebre tots els estudiants, per proporcionar-los una educació de qualitat i millorar el seu nivell educatiu.

Com cada any el Consell Superior d’avaluació realitza les proves de Competències Bàsiques adreçades a alumnat de 6è de primària i a 4t d’ESO.

Les dates de l’avaluació seràn:

Les proves de 6è de primària s’aplicaran els dies 16, 17 i 18 d’abril de 2024.

La prova del 2024 avalua les competències següents:

• Competència lingüística en llengua catalana
        • Competència lingüística en llengua castellana
        • Competència lingüística en llengua estrangera (anglès o francès)
        • Competència matemàtica
        • Competència en ciència, tecnologia i enginyeria

Pel que fa a les proves de 4t d’ESO aquestes s’aplicaran els dies 16 i 17 d’abril de 2024.

La prova de quart d’ESO del curs 2023-2024 avalua:

• Competència comunicativa lingüística en llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera (i aranès a l’Aran).
        • Competència matemàtica.
        • Competència en ciència, tecnologia i enginyeria.ç

NOVETAT Enguany NO hi haurà preguntes obertes en les competències de Matemàtiques i  Ciència, tecnologia i enginyeria.