Mentors/res Digitals

S’ha publicat  a lAtri l’oferta per cobrir els llocs d’assessor/a tècnic/a docent de mentors/es digitals del Departament d’Educació, en el marc del programa temporal de mentors digitals finançat pel Ministerio de educación y formación profesional i la Unión Europea-NextGenerationEU. Aquesta oferta té com a objecte donar suport al  Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 del Departament d’Educació.

Convocatòria EDUMD001-21 de 284 places de  Mentor/a digital, assessor tècnic a docent.

Es poden presentar a la convocatòria docents funcionaris dels diferents nivells i especialitats per cobrir una comissió de servei des de l’1 de gener de 2022 fins al 31 d’agost de 2023.

El període per presentar la sol·licitud és: 25 d’octubre al 8 de novembre de 2021 .
Més informació a l’ATRI.

Feu la sol·licitud a través a través del portal ATRI i consulteu tota la documentació relacionada a la pàgina Mentories digitals.

Els/les mentors/res han de donar suport als centres educatius amb el propòsit de millorar la competència digital docent i dels centres perquè, en conseqüència, millori la competència digital de l’alumnat. Les funcions previstes per a aquests mentors digitals són:

1. Acompanyar i assessorar els centres educatius sobre els quals es fa intervenció de mentoratge en la definició i implementació de la seva estratègia digital, sempre en el marc del projecte educatiu de centre.
  2. Acompanyar els centres educatius sobre els quals es fa intervenció de mentoratge en la definició del pla de formació interna, per tal que els docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
  3. Assessorar els centres educatius sobre els quals es fa intervenció de mentoratge en la planificació de l’avaluació de la competència digital, per nivells educatius, de l’alumnat del centre.
  4. Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i de l’aplicació del Pla d’educació digital de Catalunya.
  5. Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres mentoritzats.
  6. Donar a conèixer als centres projectes per la millora de la competència digital de l’alumnat promoguts pel Departament d’Educació.
  7. Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya.
  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

Els/les mentors/res digitals donaran suport a la comissió digital als centres en l’elaboració de l’estratègia digital i en la formació del professorat en el marc d’una formació interna de centre (FIC) per capacitar la competència digital docent, amb l’objectiu, en finalitzar el curs 2022-2023, d’assolir un 100% d’estratègia digital de tots els centres i un nivell B1 de competència digital de més del 80% de cada claustre.