Guanyem un estiu lector

El programa LECXIT, vol promoure la lectura aquesta iniciativa  està impulsada per la Fundació Bofill.

S’acosta l’estiu i una aturada en el procés de lectura fins a la tornada a l’escola. Aquesta aturada es pot traduir en una pèrdua del ritme d’aprenentatges i conseqüentment, un increment de les desigualtats educatives.

A través de Guanyem un Estiu Lector es proposen enriquir l’estiu amb orientacions i activitats de lectura per no deixar ningú enrere i fer possible que l’inici del nou curs sigui tot un èxit.

Aquest curs s’ha reelaborat el material del kit lector perquè sigui més engrescador i dinàmic per fer arribar la lectura a més infants.

Que ens ofereix?

• Oferir kits lectors als infants de 4t, 5è i 6è de primària del vostre centre o biblioteca, amb eines i recursos per promoure la lectura durant l’estiu.
    • Fer una sessió per dinamitzar l’entrega d’aquests kits a través d’activitats reflexives i sensibilitzadores. En aquest document trobareu recomanacions i propostes per a portar a terme aquesta activitat.

Què trobareu al kit lector?

1. Carnet del viatger lector amb tres propostes d’aventures perquè els infants gaudeixin aquest estiu al voltant de la lectura.
  2. Punt de llibre de la campanya
  3. Orientacions per a les famílies amb consells per acompanyar als seus fills/es a llegir durant l’estiu.
  4. Orientacions per dinamitzar l’activitat d’entrega dels kits lectors.
  5. Diplomes commemoratius per lliurar als infants un cop hagin completat les 3 lectures i emplenat el carnet lector.

Com disposa de kits lector?

Els centres del Pallars Sobirà si esteu interessats/ades a rebre els kits lectors a la vostra escola o biblioteca, ompliu aquest formulari abans de divendres 13 de maig i des de la fundació Bofill us faran arribar gratuïtament el nombre de kits que ens demaneu entre els dies 30 maig i 10 juny.

Els centres del Pallars Jussà les biblioteques es posaran en contacte amb el vostre centre.

Web de la campanya