Fira del Circ de Sant Martí de Talarn

El  proper dia 8 de novembre de 2019 els escolars de 2n de primària del Pallars Jussà i la ZER Pallars Jussà participaran en la segona jornada escolar de la Fira del Circ de Sant Martí de Talarn.

L’activitat està organitzada per l’Ajuntament de Talarn.

La jornada consta d’una programació de tallers i la representació d’un espectacle i té com a finalitat de promoure espais de trobada entre els escolars i mantenir festes del Jussà que ajudin a promoure el sentiment de pertinença a la nostra comarca. I tot, al voltant del circ, perquè:

• El circ és un art ple de possibilitats. La varietat de tècniques que abraça convida a trobar l’adequada per a cadascú, amb un punt d’emoció i amb moltes ganes de superació.
  • El circ és moviment i intercanvi. Exercitar el cos, conèixer i controlar les qualitats motrius, coordinatives i referencials (espai-temps), manipular diferents elements, posar en comú tècniques que necessiten de la confiança i la cooperació, en fi aprendre coses totalment diferents que semblen impossibles de fer, són imprescindibles per jugar a fer circ.
  • El circ no té límits ni edats. L’amplitud de mires ofereix diferents escenaris que donen via lliure a la creativitat. Els límits, finalment, te’ls has de saber posar tu mateix, sabent atendre el risc amb seguretat.
  • El circ és comunicació. És mirar-se als ulls, escoltar, interrelacionar-se entre gèneres i cultures diferents, demanar ajuda i ajudar, i expressar-se en públic –oralment i/o corporalment.

PROGRAMACIÓ, DIVENDRES 8 DE NOVEMBRE DE 2019
9.15 h
Recollida dels participants en els diferents centres de la comarca. Arribada i esmorzar a la plaça dels Arbres.

10.30 a 12.30 h Tallers

Taller circ amb la companyia Sac espectacles- Plaça Anna Maria Janer

Taller circ amb la companyia Improvisto’s Krusty Show – Plaça Castell

12.30 a 14 h Dinar  i temps lliure a la plaça Anna Maria Janer

14.00 a 15.00 h Espectacle infantil Filikrusty amb la companyia Improvisto’s Krusty Show, a la mateixa plaça

15.00 h Retorn al centre educatiu

ORGANITZA: l’Ajuntament de Talarn amb el suport de l’Oficina Jove del Consell Comarcal del Pallars Jussà, el Centre de Recursos Pedagògics del Pallars Jussà, la Diputació de Lleida i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.