NOVETAT- Eines per avaluar a l’alumnat

Hi ha moltes alternatives que ens permeten avaluar a l’alumnat en aquest article us proposem unes quantes.

Socrative

Ens permet fer concursos de preguntes i respostes en forma de trivial. El fet que els alumnes estiguin registrats fa que com a professorat puguem seguir l’evolució del nostre alumnat. Hi ha molts quizs creats però es poden crear de nous de manera molt senzilla.

Compatible amb IOS, Android i Chrome. Enllaç

Kahoot

Plataforma en línia que ens permet crear concursos on line on l’alumnat pot participar de manera individual o en equip.

El professorat crea un conjunt de preguntes de diferent tipologia amb imatges, vídeos o escrit amb resposta tipus test. La plataforma registra les respostes de cada alumne/a i es pot determinar el nivell d’assoliment de la matèria treballada.

Google Forms

Aquesta eina ens permet crear formulari on line, i per tant realitzar una avaluació de continguts.
La informació recollida es realitzarà en un full de càlcul i ens permetrà extreure les respostes de manera estadística o corregir els resultats de manera automàtica.

Edmodo

És considerat el Facebook de l’educació. Ens permet crear tests molt personalitzats per avaluar el nivell de l’alumnat en un tema o matèria. Es poden fer preguntes amb diferents tipus de respostes.

Guia pas a pas

Trivinet

Eina per crear els teus propis trivials, el professorat pot confeccionar-los per tal que respongui a les seves necessitats de tema o d’assignatura. A més a més es pot utilitzar com una eina avaluadora.

Nearpod

És una aplicació que permet crear contingut original de manera senzilla construint diferents diapositives i es pot incorporà elements en 3D i o visites en 360º.

Però també permet que el docent pugui crear una lliçó personalitzada i elabora una sèrie de preguntes o proves per poder conèixer el grau d’assoliment del seu alumnat.

Educaplay

Ens permet crear diferents jocs basats en la participació de l’alumnat. Aquestes activitats intereactives són diferents tasques de gamificació. El docent pot rebre estadística de la seva execució i evolució.

Quizizz

És una web que ens permet crear qüestionaris online perquè els nostres alumnes puguin respondre de tres maneres diferents  joc directe estil kahoot, com a tasca o com joc individual.

El docent pot personalitzar el nombre de respostes i el temps per respondre-les, a més a més quan s’ha acabat la tasca el professor/a rep un informe.