Hi ha moltes alternatives que ens permeten avaluar a l’alumnat en aquest article us proposem unes quantes.
Socrative
Ens permet fer concursos de preguntes i respostes en forma de trivial. El fet que els alumnes estiguin registrats fa que com a professorat puguem seguir l’evolució del nostre alumnat. Hi ha molts quizs creats però es poden crear de nous de manera molt senzilla. Compatible amb IOS, Android i Chrome. Enllaç |
|
Kahoot
Plataforma en línia que ens permet crear concursos on line on l’alumnat pot participar de manera individual o en equip. El professorat crea un conjunt de preguntes de diferent tipologia amb imatges, vídeos o escrit amb resposta tipus test. La plataforma registra les respostes de cada alumne/a i es pot determinar el nivell d’assoliment de la matèria treballada. |
|
Google Forms
Aquesta eina ens permet crear formulari on line, i per tant realitzar una avaluació de continguts. |
|
Edmodo
És considerat el Facebook de l’educació. Ens permet crear tests molt personalitzats per avaluar el nivell de l’alumnat en un tema o matèria. Es poden fer preguntes amb diferents tipus de respostes. |
|
Trivinet
Eina per crear els teus propis trivials, el professorat pot confeccionar-los per tal que respongui a les seves necessitats de tema o d’assignatura. A més a més es pot utilitzar com una eina avaluadora. |
|
Nearpod
És una aplicació que permet crear contingut original de manera senzilla construint diferents diapositives i es pot incorporà elements en 3D i o visites en 360º. Però també permet que el docent pugui crear una lliçó personalitzada i elabora una sèrie de preguntes o proves per poder conèixer el grau d’assoliment del seu alumnat. |
|
Educaplay
Ens permet crear diferents jocs basats en la participació de l’alumnat. Aquestes activitats intereactives són diferents tasques de gamificació. El docent pot rebre estadística de la seva execució i evolució. |
|
Quizizz
És una web que ens permet crear qüestionaris online perquè els nostres alumnes puguin respondre de tres maneres diferents joc directe estil kahoot, com a tasca o com joc individual. El docent pot personalitzar el nombre de respostes i el temps per respondre-les, a més a més quan s’ha acabat la tasca el professor/a rep un informe. |