Eines per avaluar a l’alumnat II

Aquest article es la segona part d’un recull d’eines que es poden utilitzar per avaluar al vostre alumnat.

Plickers

És una plataforma que permet avaluar a l’alumnat de múltiples maneres. És una eina de realitat augmentada on els alumnes responen a les preguntes a partir de codis QR. No més es necessari un dispositiu per poder corregir. És necessari registrar-se. Operatiu per Android i IOS.

El professor planteja la pregunta i l’alumne respon amb un paper que correspon a un codi QR segons la posició del paper l’alumne contesta A,B,C o D. A més a més cada alumne té el seu propi codi i ens permet fer un seguiment de les respostes que dóna. Guia pas a pas.

EDPuzzle

Eina que ens permet transformar vídeo per educació.
Aquesta aplicació ens permet introduir preguntes en els vídeos, afegir comentaris, parar el vídeo, ….
Qualsevol vídeo en format digital és pot transformar en EDpuzzle.

PlayPosit

Una eina semblant amb EDpuzzle, ens permet editar vídeos i afegir preguntes, imatges, comentaris, detenir el vídeo, …

A més a més, el professorat pot monitorar en el seu taulell la quantitat i identitat dels usuaris que han contestat a les preguntes de l’activitat plantejada.

Més informació.

Mentimeter

No fa falta que l’alumnat es registri només han d’introduir el codi de 6 dígits de l’aactivitat que ha creat el docent. L’Aplicació permet la creació d’enquestes, respondre a preguntes tipus concurs, crear núvols de paraules, mapes mentals… de manera ràpida i senzilla. Només necessiten d’un dispositiu mòbil (tauleta, ordinador, mòbil)

Guia

Edulastic

El professorat pot realitzar diferents tipus de preguntes on es pot incloure continguts addicionals com text, imatges, gràfics o vídeo. El professorat rep els resultats de manera immediata i per tant es pot crear un feedback entre els alumnes.

Guia

Classflow

Eina que ens permet crear presentacions de temari de manera interactiva. Permet la col·laboració entre els companys i a més a més permet enviar qüestionaris, sondejos i activitats per l’alumnat que poden ser una gran eina per l’avaluació dels alumnes.