Concurs VídeoMat

El concurs  vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Objectius

• Contribuir a promoure en l’alumnat una vivència de les matemàtiques que incorpori les seves aplicacions i la seva presència en l’entorn.
  • Reconèixer la tasca que fan mestres i professorat per projectar una visió aplicada i funcional de les matemàtiques.
  • Estimular l’interès de l’alumnat per la comunicació científica i la divulgació matemàtica.
  • Construir progressivament una col·lecció de vídeos sobre aplicacions i presència de les matemàtiques en l’entorn.

A qui s’adreça

Pot participar-hi tot l’alumnat d’educació infantil, primària, ESO, batxillerat, FP, Educació d’Adults i Universitat de Catalunya i d’altres territoris de parla catalana.

En les diferents fases del projecte és natural que els i les alumnes comptin amb el guiatge i el suport de mestres i professorat. Aquesta necessitat es fa especialment evident en les primeres etapes educatives, però en la mesura que sigui possible convé que sigui l’alumnat qui porti a terme totes les tasques.

Les produccions hauran de ser fruit d’un treball en equip format per un mínim de tres persones i integrat en les activitats d’aula.

S’obre el període d’inscripció per a participar al vídeoMAT2021. Romandrà obert fins el dilluns 1 de març de 2021. Inscripció

Per on començar?

Podeu fer una ullada completa a les bases de participació i a les orientacions Com podem treballar el projecte vídeoMAT a la nostra escola?. Més tranquil·lament, us suggerim que consulteu els Materials de suport que us resultin interessants.

Si teniu algun dubte o suggeriment us agrairem que us poseu en contacte.