Animació a la lectura – Biblioteca Pública Maria Barbal

Dins del 19è Pla Comarcal Jussaeducació, la Biblioteca Pública Maria Barbal del Tremp organitza dues activitats, una que porta per nom Carretó de llibres adreçada a alumnat d’escoles bressol, P3 i P4  i l’altra  l’activitat Invento, escric, ric com en Gianni Rodari adreçada a alumnat de P5 a 2n de primària. Aquesta iniciativa té com a objectius que els escolars de la nostra comarca redescobreixin la Biblioteca i fomentar el gust per la lectura .

A càrrec: Sara Sareta
Descripció:
Carretó de llibres: La Sara Sareta us porta les històries, cançons i endevinalles dels llibres de la Biblioteca en un carretó. A través d’aquests recursos i la participació dels infants incentiva les ganes de descobrir històries als llibres.

Invento, escric, ric com en Gianni Rodari
: 2020 és el centenari del naixement d’en Gianni Rodari, per això li dediquem les sessions d’animació lectora de la biblioteca d’enguany, fent lectura en veu alta d’alguns dels seus divertits relats i incentivant als i les participants a inventar breus contes en grup amb algunes de les tècniques d’escriptura creativa que podem trobar a la seva genial obra Gramàtica de la fantasia. Posteriorment, es farà un recull en format paper i/o digital de tots els contes creats per cadascun dels grups assistents, així l’alumnat podrà llegir les seves pròpies històries i també les que han inventat les altres classes i centres educatius.

Data: 2, 3, 4 i 10 de desembre 2020
Destinataris: Escoles bressols, educació Infantil i primer i segon de primària
Lloc: a cada centre educatiu
Hora: segons planificació