Còlonia a Mart

INS La Pobla de Segur
Eli Pifarré

1r ESO

Aquest projecte transversal sorgeix d’estudiar els diferents planetes del sistema Solar. L’alumnat es planteja el repte de crear una colònia a Mart, un cop han conegut les característiques dels diferents planetes que en formen part i com a solució a habitar un altre espai que no sigui el nostre planeta. La decisió de crear-la a Mart té dos raonaments un està a prop de la Terra i l’altre és que a hi ha trobat aigua. No obstant, l’alumnat també hi ha trobat inconvenients té una atmosfera molt feble, fa fred i no hi ha oxigen. Per aquest motiu l’alumnat planteja donar solucions a alguns dels problemes de viure a Mart.

En el seu plantejament l’alumnat decideix:

• Crear una atmosfera artificial que ja serveixi d’habitatge i que a la vegada els protegirà dels rajos ultraviolats i del fred
  • Creuen que és necessitarà transportar poc material
  • La colònia tindrà llum per poder veure i a la vegada permetrà que es produeixi  l’efecte hivernacle.
  • Les cúpules geodèsiques seran creades amb material transparents
Fitxa experiència