Proves Cangur

Les proves Cangur estan organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques i s’adrecen a l’alumnat de primària i secundària.

Consisteixen en la resolució de problemes per part de l’alumnat dels centres inscrits a les proves. En un dia concret determinat per l’organització, els centres baixen les proves de la web i l’alumnat resolt, en el propi centre, els problemes que se li plantegen. Posteriorment, es lliuren al CRP corresponent que els fa arribar a la Societat Catalana de Matemàtiques per a la seva correcció.

Una vegada publicats els resultats, els guanyadors tenen un reconeixement institucional.

És una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières per estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques. L’objectiu d’aquestes proves és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

Podeu practicar aquest tipus de problemes a partir de proves d’anys anteriors que trobareu fent clic en els següents anys:
202320222021202020192018201720162015

Adreçat: alumnat de 5è a 2n de Batxillerat

Per a qualsevol dubte o aclariment es pot visitar el web del concurs o escriure als correus específics de cada comissió, que són:

Per a més informació: Dossier i  http://www.cangur.org/