Preinscripció a la Lliga de Debat 2024

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i Formació Professional de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.

L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.

Enguany debatrem sobre la qüestió següent: «És el culte al cos una amenaça per a la salut?»

Qui pot participar a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat?

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat està adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat (i equivalents) i Formació Professional d’entre 15 i 18 anys, de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya.

Els equips han d’estar formats per un mínim de 3 i un màxim de 5 estudiants del mateix centre educatiu i estar representats per un/a capità/na que serà un/a docent del centre educatiu on estudien els membres de l’equip. Cal garantir la diversitat de gènere en la composició de l’equip.

Com es desenvolupa la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat?

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat consta de fases locals (classificatòries) i d’una fase final.

Fases locals
Cada centre docent s’inscriu com a participant a una universitat de la Xarxa Vives. Les fases locals es disputen entre els equips dels centres inscrits a una mateixa universitat. L’equip guanyador de cadascuna de les fases locals es classifica per a la fase final.

Fase final
En ella, competeixen els equips guanyadors de cada fase local, en representació de la universitat de referència.

Si necessiteu més informació, podeu consultar les bases de la convocatòria.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut