La cultura de l’Índia i la seva comunitat a Catalunya

En el marc del desenvolupament professional dels docents, el Departament d’Educació i l’Indian Culture Centre organitza per aquest curs una formació sobre La cultura de l’Índia i la seva comunitat a Catalunya, adreçada a tots els docents de qualsevol etapa educativa.

La formació ajudarà a apropar la cultura índia als docents per facilitar la interpretació del fet cultural i la relació amb els alumnes i les famílies d’origen indi. Per tant, la formació és especialment adient per a docents de centres educatius on la presència de la comunitat índia és rellevant, tot i que està oberta als membres de la comunitat educativa interessats.

El calendari de l’activitat és el següent: 7, 14, 21, 28 de novembre; 12 de desembre; 9 i 16 de gener, de 18 a 20h, al ST a Barcelona Comarques (carrer de Casp 15, de Barcelona)

2006040542 La cultura de l’Índia i la seva comunitat a Catalunya
2019-2020 Seminari. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

7/11/2019 – 16/1/2020 (20 hores) de 18:00h a 20:00h
ST Comarques
Casp, 15 (Barcelona)

Accessos Plànol
Inscripció 01/09/2019 – 07/11/2019

Persones destinatàries:

Docents d’infantil, primària, secundària, cicles formatius, centres de formació d’adults, escoles oficials d’idiomes.

Requisits de certificació:

Assistència mínima: 80% de les hores de formació
Participació activa als espais de diàleg de l’activitat.
Disseny d’una proposta d’actuació útil pel centre educatiu d’un dels àmbits abordats a la formació.

Descripció:

Formació per donar a conèixer la cultura de l’Índia que ajudaran a entendre millor les diferents situacions amb les que els docents es troben a l’aula en relació amb l’alumnat i les famílies d’origen indi.

Objectius:

– Facilitar al professorat un coneixement sobre l’Índia i la comunitat índia.
– Relacionar el sistemes educatius català.
– Introduir conceptes bàsics sobre els diferents trets culturals indis
– Apropar-se a la població catalana d’origen indi
– Facilitar coneixements per combatre l’estereotip i el prejudici.

Continguts:

L’Índia; país i societat
Geografia de l’Índia
Educació i sistema educatiu
Religions a l’Índia
Gastronomia, festivals nacionals i culturals i esports a l’Índia
Comunitat índia a Catalunya

Organització: