TALLERS DE SUPORT I ACOMPANYAMENT EDUCATIU (TSAE)

Des del Pla Educatiu d’Entorn de L’Hospitalet de Llobregat, s’organitzen els tallers de suport i acompanyament educatiu (TSAE). Aquests tallers s’inclouen dins el Pla de Millora de les Oportunitats Educatives per al curs 2021-2022, dins el marc de les mesures adoptades pel Departament d’Educació per pal·liar els efectes desfavorables per la COVID-19.

Els TSAE són una acció educativa, realitzada en horari extraescolar, per ajudar l’alumnat amb més necessitat educativa a adquirir hàbits i tècniques d’organització i d’estudi, afavorir una actitud positiva vers l‘aprenentatge, col·laborar en l’assoliment de les competències bàsiques en finalitzar una etapa educativa i promoure l’ús de la llengua catalana com a instrument per a la comunicació, l’aprenentatge i la cohesió social.

Amb la finalitat de facilitar la construcció de trajectòries educatives i personals d’èxit escolar i educatiu, aquests tallers han de donar una resposta personalitzada a les diferents necessitats i interessos de l’alumnat.
S’adrecen a l’alumnat amb necessitats educatives per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge. Infants i joves que requereixen suport per al seguiment de les tasques escolars i acompanyament en la construcció de trajectòries d’èxit escolar i educatiu.

Aquest curs s’ofereixen un total de 121 tallers a tota la ciutat. Aquests tallers s’afegeixen als Tallers d’estudi assistit amb pressupost municipal que l’Àrea d’Educació, Innovació i Cultura de l’Ajuntament de L’Hospitalet dedica a les escoles i instituts públics. El curs 2021-22 a tota la ciutat són 30 TEA.