Equips de robòtica

ProBots – Lego WeDo – BeeBots

ProBots

Tenim un kit de 4 robots Probot en préstec.

Per orientar la seva utilització es poden demanar “tastets” a fer en el moment del seu préstec.

ProBot és “el germà gran” de les abelletes BeeBots. Si utilitzem només les fletxes de programació es comporta com una d’elles, però si utilitzem les tecles del seu panell podem avançar o retrocedir en unitats d’1 cm i girar de grau en grau. Permet utilitzar un llapis per poder crear  dibuixos i treballar, per exemple, els polígons. També ens permet repetir una acció o una seqüència i podem guardar programes en la memòria.

Pro-Bot té sensors de llum, so i contacte; emet 7 sons diferents i encén i apaga els llums davanters. Totes aquestes accions són programables!

Un cop finalitzat el període de préstec cal fer el següent qüestionari de valoració.

LEGO Education WeDo

Tenim a l’abast dels centres 5 equips de robòtica LEGO Education WeDo.

L’aprenentatge mitjançant la robòtica educativa es duu a terme de forma significativa en la mesura en què els alumnes fan muntatges i programacions pròpies. Aquesta eina d’aprenentatge és una forma perfecte d’introduir la tecnologia i la programació des dels primers cursos de primària.

El material de LEGO WeDo es composa per un seguit de peces de LEGO amb dos sensors (moviment i inclinació) ,un motor i concentrador per a connexió a l’ordinador. Els alumnes realitzen construccions amb aquests elements creant mecanismes que realitzen un moviment en concret gràcies al programa propi d’ordinador de LEGO WeDo o d’Scratch. Aquests programes són de fàcil ús i proporcionen a l’alumnat seguretat i creativitat alhora de donar vida a les seves construccions.

Aquest material està pensat per treballar entre els 6 i 10 anys les competències que trobem en el currículum d’educació primària: la competència comunicativa, el tractament de la informació i la competència digital, la competència matemàtica, la competència d’aprendre a aprendre, la competència d’autonomia i iniciativa personal, la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic i la competència social i ciutadana.

Un cop finalitzat el període de préstec cal fer el següent qüestionari de valoració.

BeeBots

Tenim a l’abast dels centres una motxilla amb 6 equips de robòtica BeeBots

Amb els Bee-bots podreu iniciar la robòtica i la programació a les classes dels més petits (3 a 8 anys). L’equip consta de 6 robots Bee-bot amb una estació de càrrega, dues catifes (illa del tresor i carrer), dues reixetes transparents quadriculades, 49 cartes seqüencials i motxilla de transport.
Les abelles robot poden memoritzar 40 passos de programació (avançar 15 cm, retrocedir 15 cm, girar a la dreta 90º, girar a l’esquerra 90º i pausa d’un segon). Un cop introduïda la seqüència de comandaments en prémer el botó Go inicia el procés. També té un botó per esborrar la programació memoritzada.