Elaboració de projectes en centres educatius i treball per projectes a ESO

Interessants i útils publicacions digitals realitzades des de l’ICE de la UB:

  • “Guia per a l’elaboració de projectes en un centre educatiu. Exemples d´indicadors d’avaluació” feta pel grup de treball d’Avaluació de la Formació (AFO). Aquesta guia incorpora els diferents apartats que pot tenir un projecte, la definició i característiques de cada un, amb exemples d’objectius, actuacions i indicadors.  La intencionalitat d’aquesta guia no és tant el contingut dels diferents apartats com el guió que es presenta per desenvolupar els diferents projectes.

Tot el document és un recull d’exemples. Descarregueu-lo en PDF

  • “El treball per Projectes a l’Educació Secundària. Aprendre de forma competencial“.  

Els canvis que ha experimentat la nostra societat tenen una forta incidència en els interessos, motivacions i circumstàncies d’aprenentatge dels joves. Per respondre a les necessitats i als reptes del món d’avui cal una pràctica docent que els contempli i apropi la realitat a l’àmbit escolar. El treball per projectes és una eina que facilita la integració d’aquests elements a l’aula, ja que posa en relació diverses estratègies i metodologies d’aprenentatge que orienten la finalitat de l’educació secundària obligatòria. El procés de construcció del coneixement que segueix l’alumnat en desenvolupar un projecte implica la integració dels coneixements i dels nous aprenentatges de forma interdisciplinària i amb un grau molt elevat de funcionalitat. Aquest fet facilita la transferència dels sabers interioritzats, per abordar noves situacions i aprenentatges, on l’aplicació de destreses i coneixements adquirits siguin necessaris.(Font: ub.edu)

Descarregueu-lo en PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>