Full informatiu maig-juny

Serveis Educatius

MAIG – JUNY – Any  2021 – curs 20/21                FULL INFORMATIU

Detecció de necessitats de formació 2021-2022

El 13 d’abril es va iniciar el procés de Detecció de necessitats de formació de cara al curs 2021-2022Per tal de fer efectives les vostres demandes, cal que ens feu arribar complimentat el formulari de sol·licitud. La recepció de sol·licituds estarà oberta fins el proper 14 de maig.

Podeu consultar les modalitats i formats de formació en el següent enllaç.

Inscripció Programes d’Innovació Pedagògica

Fins el 12 de maig està oberta la convocatòria pública per a participar en programes d’Innovació Pedagògica.

Accés per a fer la inscripció.

En el següent enllaç trobareu tota la informació dels diferents programes (hi ha programes que no han obert convocatòria)

Tallers de percussió als centres de les Garrigues

Del 12 al 28 de maig es realitzaran tallers de batucada als patis dels centres d’educació infantil i primària de la comarca de les Garrigues. Els tallers els realizarà SolRe Percussió, una empresa amb seu a Vilassar de Mar. S’utilizaran instruments de percussió reals per  fer arribar la música i la percussió d’una forma amena, divertida i enriquidora per als participants.

XIV Jornada de les Llars d’infants. Un món d’il·lusió

Els propers dies 19 de maig de les 18:00h a les 20:00h i  22 de maig de les 10:00h a les 14:00h  es durà a terme la XIV Jornada de les Llars d’infants. Un món d’il·lusió,  en format virtual  a càrrec de  Manuel Ángel Fernández Gallego.

Inscripció Camps i Entorns d’Aprenentatge

Del del 10 de maig al 4 de juny de 2021 s’ha obert el període d’inscripció als Camps i als Entorns d’Aprenentatge per al curs 2021/2022.

El valor afegit dels camps d’aprenentatge és promoure l’aprenentatge competencial dels alumnes a partir d’activitats didàctiques en entorns naturals, socials i culturals singulars de Catalunya. (més informació).

14na edició de la mostra de ciència divulgativa Ciència al Carrer.

Ja estan obertes les inscripcions a la 14na edició de la mostra de ciència divulgativa Ciència al Carrer.

Hi ha dues modalitats de participació:

• Presentant experiències ➤ Inscripcions fins el 7 de maig.
  • Participar com a visitant ➤  Inscripcions fins el 14 de maig.

La fira es durà a terme divendres dia 28 de maig de 11:00 a 13:00 h

Convocatòria 11a edició Concurs de vídeos científics X(p)rimenta

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), convoquen el concurs X(p)rimenta. Aquesta iniciativa cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Els millors rebran diferents premis i s’incorporaran al portal divulgatiu de l’FCRI Recerca en Acció. El termini es clou el dia 13 de maig de 2021. Més informació sobre com participar-hi.

Premi Participa a l’escola

El Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència organiza el  premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre.

Termini 30 de juliol 2021

Informació, bases i inscripcions

Vídeo promocional

Interpretem el paisatge i actuem

Cicle de conferències en les que es presentaran cinc tipus de paisatges d’arreu de Catalunya i es mostraran activitats que ajudin a interpretar-los.

28/04/2021. Interpretem el paisatge d’alta muntanya. Inscripció

12/05/2021. Interpretem el paisatge de falles. Inscripció

19/05/2021. Interpretem el paisatge litoral. Inscripció

26/05/2021. Interpretem el paisatge fluvial. Inscripció

02/06/2021. Interpretem el paisatge càrstic. Inscripció

Horari: 17.30h a 19.30h

Inscripcions Programes d’Innovació Pedagògica

Des del 15 de març  fins el 12 de maig està oberta la convocatòria pública per a participar en programes d’Innovació Pedagògica.

El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i simplificació dels processos de participació.

En el següent enllaç trobareu l’accés per a fer la inscripció.

Projecte mEdu Tarraco

El Projecte mEduTarraco és una proposta per conèixer i gaudir de la ciutat de Tarragona a través de tecnologies mòbils i d’un joc de pistes geolocalitzat i contribuir a la sensibilització i la recerca mitjançant la Fundació La Marató de TV3. Coneix la ciutat, juga amb el teu mòbil i guanya punts que es convertiran en euros per a la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio.

Adreçat a tothom qui vulgui jugar i conèixer la ciutat de Tarragona de forma lúdica, educativa i solidària. D’interès per a grups d’alumnes, amics, famílies i visitants.

De l’1 d’abril al 30 de maig de 2021

Medi: fer, pensar, parlar i sentir des de l’STEAM

Des del CESIRE s’organitza una formació per ampliar els sabers en la didàctica del “Coneixement del Medi” aprofundint en les maneres de fer, pensar, parlar i sentir des de les Ciències Naturals i les Ciències Socials; tot integrant les matemàtiques, l’art i la tecnologia per ajudar a desenvolupar persones crítiques i implicades en format moodle, del 19 abril al 25 maig 2021.

Inscripció oberta  fins el 19 d’abril de 2021.

Persones destinatàries: Mestres d’Ed Infantil i Ed Primària.

Jornada de programació i robòtica 29/05

El dissabte, dia 29 de maig de 2021 se celebrarà la tretzena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educatives.

Us animem a presentar les vostres propostes per a ponències, fira, tallers emplenant aquest formulari fins al 9 de maig a les 24 h.

Podeu trobar  més informació