Dia de la Ciència a les Escoles

Finalitat principal: Foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat, a partir d’apropar els i les científiques als instituts.

Destinataris: Alumnat de 3r i 4t d’ESO als instituts

Enguany se celebrarà en format virtual. L’activitat va a càrrec de científics que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Estructura: L’activitat es fonamenta en tres parts:

• Difusió d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts, on el/la científic/a explicarà de forma didàctica:
    ○ La seva disciplina científica
    ○ Què investiga
    ○ Per què s’ha dedicat a la recerca
  • Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (foto o vídeo) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques. En farem una selecció de tot plegat. Un cop vist el vídeo, es treballarà en com aconseguir el repte i es plantejaran quins dubtes o preguntes volen fer arribar al/a la científic/a. Formulari d’enviament de reptes i preguntes.
  • El dia 15 de novembre al matí, connexió en línia amb cadascun dels/de les 4 científics/ques, on els alumnes podran fer les preguntes relacionades amb la seva recerca i amb aspectes més personals.

Les 4 sessions es celebren a la seu de l’FCRi, transmeses en directe pel canal de YouTube, en els següents horaris:

• 9: 30 h: Microgravetat
    • José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC, i investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels. Enllaç al vídeo
  • 10:30 h: Nanotecnologia
    • Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics, de la Universitat de Barcelona. Enllaç al vídeo
  • 11:30 h Espai
    • Núria Jar, periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia. Enllaç al vídeo
  • 12:30h. Meteorologia