Desembre 2015

Cicle de conferències: Millorar l’escriptura: necessitat o deure?

A càrrec d’Enric Queralt Catà. Mestre i psicopedagog. Formador i assessor de centres educatius i de l’estratègia d’Impuls a la Lectura i l’Escriptura.

Aquesta activitat està inclosa dins del PFZ de les Garrigues.

Data: 16 de desembre de 2015

Lloc: INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques

Hora: 17:30 a 19:30

Activitat adreçada al professorat de primària i secundària.

Proves Cangur de matemàtiques

5è  i 6è de primària, 1r, 2n i 3r d’ESO que faran la prova al seu propi centre

4t d’ESO i els cursos de secundària postobligatòria, s’organitzarà la prova com tots els anys anteriors, amb agrupació de centres en seus.

•  4t d’ESO i Batxillerat: 2 de novembre a 18 de desembre de 2015.
  • 1r, 2n i 3r d’ESO: 15 de gener a 29 de febrer de 2016
  • Primària: 15 de gener a 29 de febrer de 2016

XXI Concurs Gust per la Lectura

Basat en la lectura i treball de les obres i els dossiers didàctics corresponents. S’estableixen set categories d’acord amb els nivells educatius de l’alumnat participant. Dirigit a alumnes des de CM primària fins a Batxillerat i CF

Inscripció del 2 de novembre al 22 de desembre de 2015

Premi Llanterna Digital 2016

Volen contribuir al foment de l’ús del català i de l’occità a través de curtmetratges que promoguin una reflexió sobre les llengües i s’adrecen especialment a tots els membres de les dues comunitats lingüístiques d’arreu del món.

4 categories: centres de primària, secundària, universitat i oberta.

Termini: 31 de març de 2017

EnLLULLa’t

En el marc de la commemoració del setè centenari de la mort de Ramon Llull i dins la proposta educativa Enllulla’t, la Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació Carulla  convoquen un Concurs literari de creació de faules adreçat a l’alumnat que actualment estigui cursant tercer curs de l’ESO.

El termini per presentar els relats acaba el 29 d’abril de 2016 Bases

Banc de Recursos

Recull de les novetats relacionades amb la lectura en tot el seu abast, incorporades al primer trimestre del curs 2015-16 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.

Enllaç

Recerca en acció

El portal Recerca en Acció  aplega ja un total de 135 experiments científics de tota mena sobre química, física, biologia, geologia i tecnologia.

Hi ha propostes per a tots els nivells educatius, de Primària a Batxillerat. La gran majoria d’experiments estan il·lustrats amb un vídeo que permet seguir la seva realització pas a pas.

Els experiments estan realitzats per científics (o per alumnes guardonats a X(p)rimenta). La majoria d’experiments es poden fer de manera senzilla, i compten amb tot el rigor científic.

Per accedir-hi, només cal visitar www.recercaenaccio.cat i clicar la pestanya “Experimenta”.