Full informatiu febrer

Serveis Educatius

FEBRER – Any  2021 – curs 20/21                FULL INFORMATIU

XXV edició de la Prova Cangur

La Societat Catalana de matemàtiques ha convocat la XXV edició de la Prova Cangur, el concurs de matemàtiques amb més implantació del nostres país. La prova està adreçada a tots els nivells educatius entre 5è de primària i 2n de batxillerat.

El període d’inscripció per a tots els nivells estarà obert entre el 28 de gener i el 28 de febrer de 2021. Les proves  es realitzaran el 18 de març de 2021.

Per a més informació, podeu consultar la següent pàgina web

Dia internacional de la dona i la nena a la ciència

L’11 de febrer es commemora el Dia Internacional de la dona i la nena a la Ciència, per tal de promoure la participació plena i en condicions d’igualtat de les dones i les nenes en la ciència.

Per això durant el dia 11 de febrer, es duran a terme diferents accions per commemorar aquest dia com les xerrades del projecte dinamització de les 100tífiques.

Convocatòria Erasmus+

S’amplia el termini de presentació de sol·licituds fins el 23 d’abril (12h del migdia) de la Convocatòria Erasmus+ d’Acció clau 2 (KA201, KA202, KA203, KA204 i KA229) de projectes d’associacions estratègiques entre centres educatius i/o altres entitats educatives europees. Encara hi sou a temps!!

Podeu trobar tota la informació i formularis al web del SEPIE

Concurs del programa de comunicació oral: Tenim la paraula

El programa Tenim la Paraula presenta el concurs “Jo tinc la paraula”, amb l’objectiu de provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç.

En aquest enllaç trobareu les bases del concurs. I també podeu seguir-ne les publicacions a través del canal d’Instagram @jotinclaparaula  amb el hashtag: #JOTINCLAPARAULA. Animeu-vos a participar!

43è Premis Baldiri i Reixac

La Fundació Carulla convoca els 43è Premis Baldiri i Reixac amb l’objectiu de reconèixer i impulsar nous projectes de la comunitat educativa i cultural que aprofitin aquesta crisi sanitària i social per convertir una situació crítica en una oportunitat de millora. Està adreçat als centres educatius de primària  i secundària de tota Catalunya.

Convocatòria oberta fins el dijous 11 de febrer. Podeu trobar les bases de la convocatòria en el següent enllaç:  Bases_baldiri-202021_

A la seva pàgina web podeu trobar més informació: https://fundaciocarulla.cat/premis-baldiri-reixac/

Dia internacional de l’energia

Des de el 1949, el 14 de febrer es celebra el Dia Mundial de l’Energia  per a fer-nos un recordatori de la importància de produir i consumir l’energia de la forma més sostenible possible.

La producció d’energia produeix el 78% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle d’Europa (a 2015), i és clara la necessitat de produir una transició del model energètic cap a fonts d’energia renovables per a seguir avançant en la lluita per a la mitigació del canvi climàtic.

Des del programa Escoles verdes, s’ofereixen una sèrie de recursos didàctics per a treballar els següents temes relacionats amb la producció i el consum energètic:

• Producció d’energia
  • consum i eficiència energètica

Per a més informació, cliqueu al següent enllaç

Converses i recursos: Model geològic. De la terra a l’espai. Formació CESIRE

El dia 15 de febrer comença el cicle “El model geològic. De la Terra a l’espai”, organitzat pel CESIRE (àmbit científic i medi) i que finalitza el 12 de març. Està destinat a mestres i professors de primària i secundària i es farà combinant l’entorn Moodle i la conferència en línia.

Del 15/2/2021 al 12/3/2021 (6 hores) de 17:00h a 19:00h Programa

Podeu fer la inscripció fins el 15 de febrer al següent enllaç. Trobareu altres formacions del CESIRE aquí.

Prova avaluació 4t ESO

La prova d’avaluació de quart d’educació secundària obligatòria (ESO) avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’ESO en competència comunicativa lingüística (en llengua catalana, castellana i estrangera i en aranès a l’Aran), en competència matemàtica i en competència cientificotecnològica.

El calendari d’avaluació per al curs 2020-2021 és 17 (dimecres) i 18 (dijous) de febrer de 2021.

Podeu accedir-hi des del següent enllaç

Posa’t la gorra el 21 de febrer a Lleida!

El símbol de sensibilització arriba als 20 anys reivindicant suport a una malaltia que segueix afectant moltes famílies.

Iniciem la 8ª edició del Posa’t la gorra a la Terra Ferma, en un marc insòlit de pandèmia mundial a causa d’un coronavirus que afecta el món sencer i que ens ha canviat els costums, les formes, les maneres de fer i relacionar-nos. Més que mai, l’AFANOC necessita continuar treballant per a mostrar la realitat del càncer infantil, ja que desafortunadament, aquesta ni s’atura, ni desapareix. Tant de bo!  Però ben al contrari, la malaltia continua afectant moltes famílies, generant-los por i incertesa.

Per a més informació, cliqueu al següent enllaç

Jornada ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

El proper dia 24 de febrer tindrà lloc la  Jornada  Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa en format online. Està organitzada en el marc del Programa Tenim la Paraula del Departament  d’Educació conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya,

Apunta-t’hi fins al 22 de febrer