Full informatiu desembre 2021

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament d’Educació
Serveis Educatius

DESEMBRE – Any  2021 – curs 21/22                                              FULL INFORMATIU

Fem Matemàtiques

Activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Educació  dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya amb la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica.

41è Concurs BBVA de Dibuix Escolar

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, convoca el 41è Concurs BBVA de Dibuix Escolar, amb l’objectiu de servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària i d’educació especial en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, així com per fomentar la lectura en català mentre es treballa l’educació emocional i el respecte al medi ambient.

Es poden lliurar els dibuixos fins al 18 de febrer de 2022, a la seu de la FACC.

RESOLUCIÓ EDU/3415/2021, de 12 de novembre, per la qual s’obre convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica

És per això que el Departament d’Educació ha publicat la resolució de convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica en la publicació del DOGC EDU/3415/2021.

Els destinataris d’aquesta convocatòria és el personal docent dels centres educatius de Catalunya sostinguts amb fons públics, que imparteixen ensenyaments d’educació infantil i primària, d’educació secundària obligatòria, de batxillerat, de formació professional inicial, d’ensenyaments de règim especial i/o d’educació d’adults.

VIII Concurs de relats curts: “Me’n contes un de ciència?”

Concurs literari que té com a objectiu fer palesa la importància de l’ús de l’expressió escrita en totes les àrees del currículum. Us hi podeu presentar amb relats escrits en català, castellà i aranès. Per a cada llengua s’han dissenyat dues modalitats de participació, una per primària i una per secundària i s’han establert premis per als alumnes i les seves escoles o instituts. Teniu temps fins al 10 de desembre per presentar-vos.

Wapps.cat

Enguany es celebra la 12a edició del wapps.cat, concurs de creació de pàgines web i aplicacions mòbils en català de la Fundació.cat adreçada als alumnes d’últim Cicle de Primària, E.S.O., Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Cicles Formatius de Grau Superior.

Inscripcions obertes fins al 4 de febrer de 2022!

Sessions divulgatives de la Marató 2021

La Fundació de La Marató de TV3 arranca la campanya La Marató 2021. Entre el 18 d’octubre i el 19 de desembre, professionals de la salut faran milers de sessions divulgatives, en format telemàtic, per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la salut mental i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies en horari de 8.00h a 20.00h.

Si estàs interessat que el teu centre/entitat aculli una d’aquestes sessions divulgatives sobre la campanya  OMPLE AQUEST FORMULARI

15a edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat té com objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya. Inscripcions obertes a partir del 21 d’octubre de 2021. Presentació dels treballs del 21 d’octubre de 2021 al 30 d’abril de 2022.

ROBOCAT 2022

Les inscripcions a la ROBOCAT 2022 estaran obertes del dia 10 de juny de 2021 al 13 de febrer de 2022. Us podeu inscriure a través del següent enllaç.

Trobareu tota la informació a la pàgina web robocat.cat

XXVII Concurs El gust per la lectura

El Departament d’Educació convoca el XXVII Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics. Adreçat a alumnes d’educació primària i secundària. El període previst és del 15 de novembre al  21 de gener de 2022.

II Concurs Jo tinc la paraula

El II concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Aquest any hi ha la novetat que també hi poden participar l’alumnat nouvingut.