Full informatiu gener – febrer 2021

Serveis Educatius

GENER – FEBRER – Any  2021 – curs 20/21                FULL INFORMATIU

40è Concurs BBVA de Dibuix Escolar

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, convoca el 40è Concurs BBVA de Dibuix Escolar, adreçat a totes les escoles de primària i d’educació especial de Catalunya amb l’objectiu de servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària i d’educació especial en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, així com per fomentar la lectura en català mentre es treballa l’educació emocional i el respecte al medi ambient.

Presentació dels dibuixos: fins al 12 de febrer

Consulteu les bases i la convocatòria.

#100tífiques

El proper 11 de febrer s’organitza la tercera edició de  l’esdeveniment #100tífiques, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa.

L’assignació de les científiques a les escoles es comunicarà el 29 de gener

Podeu consultar la web #100tifiques.cat per més informació.

XXV edició de la Prova Cangur

La Societat Catalana de matemàtiques ha convocat la XXV edició de la Prova Cangur, el concurs de matemàtiques amb més implantació del nostres país. La prova està adreçada a tots els nivells educatius entre 5è de primària i 2n de batxillerat.

El període d’inscripció per a tots els nivells estarà obert entre el 28 de gener i el 28 de febrer de 2021. Les proves  es realitzaran el 18 de març de 2021.

Per a més informació, podeu consultar la següent pàgina web

43è Premis Baldiri i Reixac

La Fundació Carulla convoca els 43è Premis Baldiri i Reixac amb l’objectiu de reconèixer i impulsar nous projectes de la comunitat educativa i cultural que aprofitin aquesta crisi sanitària i social per convertir una situació crítica en una oportunitat de millora. Està adreçat als centres educatius de primària  i secundària de tota Catalunya.

Els Premis compten amb les categories següents:
– Premi Baldiri Escola
– Premi Baldiri Connexions
– Premi Baldiri Experiències
-Premi Joan Triadú (no es poden presentar candidatures a aquesta categoria. Serà el jurat qui seleccionarà directament el guanyador entre els centres educatius de Catalunya)
Convocatòria oberta fins el dijous 11 de febrer. Podeu trobar les bases de la convocatòria en el següent enllaç:  Bases_baldiri-202021_

En la seva pàgina web podeu trobar més informació: https://fundaciocarulla.cat/premis-baldiri-reixac/

VídeoMAT

L’equip CESIRE- àmbit de matemàtiques presenta de nou el projecte  vídeoMAT, matemàtiques per respondre preguntes. Es tracta d’un projecte en el qual l’alumnat, crea vídeos de 3 minuts on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

La inscripció està oberta fins el dilluns 1 de març de 2021.

El període de lliurament dels vídeos estarà obert des del 13 de gener fins el 16 de març de 2021.

Podeu consultar tota la informació i fer la inscripció des de la web del projecte: www.videomat.cat.

Technovation Challenge

Programa d’emprenedoria digital adreçat a noies de 10 a 18 anys i impulsat a Catalunya per l’Associació Espiral, i amb la col·laboració de diverses entitats i professionals.
El programa consisteix a donar resposta al repte de crear una App que ajudi a resoldre un problema social de la pròpia comunitat. Hi participen equips de fins a 5 noies.

Les inscripcions ja estan obertes. Data final d’entrega del projecte: 19 d’abril.

Orientacions per a l’avaluació de la Competència Digital de l’alumnat a l’ESO

Ja està disponible la nova publicació del Departament d’Educació: Orientacions per a l’avaluació de la Competència Digital de l’alumnat a l’ESO