16è Concurs “Joves i Mobilitat” . Nou termini d’inscripció

S’amplia fins al 30 d’abril la data d’entrega dels treballs de la 16a edició del concurs “Joves i Mobilitat”. Així que encara sou a temps de presentar les propostes dels vostres alumnes sobre la temàtica d’enguany: Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats.

No us perdeu l’oportunitat de gaudir d’una estada a Port Aventura World i de molts més regals per als vostres alumnes. Si hi sou a temps, per què no participar-hi?

El RACC i el Servei Català de Trànsit conviden els educadors i joves de Catalunya a reflexionar sobre una temàtica que ens envolta cada dia a tots. Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats.

Aquesta nova edició pretén posar en valor el fet d’anar en bicicleta i la seva projecció com a mitja de transport, perquè:

• En els últims anys, ha passat a formar part activa de la mobilitat dels nostres pobles i ciutats.
  • Ja no té un ús purament lúdic, s’utilitza per als desplaçaments quotidians al treball, l’escola o altres activitats socials.
  • Es produeixen grans beneficis, no només ja en termes de mobilitat, sinó també en termes de salut, equitat, agilitat, economia, etc.
  • Genera beneficis per a la societat, en reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, a més d’alliberar espai i contribuir a descongestionar i pacificar el trànsit urbà.
  • La principal esperança que existeix per incrementar el seu ús està posada en els joves, que perceben la bicicleta com una alternativa de mobilitat sostenible a les ciutats i com una resposta a un nou model de ciutat.

Adreçat a l’alumnat  de secundària, batxillerat, CFGM i IFE, nois i noies de 12 a 18 anys de casals de joves o centres de lleure.

S’hi pot participar individualment o en equips de fins a 4 membres. S’ha d’estar associat a un educador/tutor responsable.

Modalitats:

• Anunci gràfic.
  • Vídeo per a Instagram.
  • Projecte de millora de seguretat viària.
  • Projecte educatiu en mobilitat segura (centres).

Inscripcions obertes fins al 16 d’abril de 2023.

Premis:

• Guanyadors i finalistes de les 3 categories
  • Millor classe, amb l’aportació de més treballs
  • Professor/tutor més motivadors
  • Millor projecte educatiu en mobilitat segura