15a edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat és un projecte educatiu que va néixer el 2007 per ajudar els estudiants d’entre 12 i 18 anys de Catalunya a reflexionar sobre la responsabilitat i els riscos que implica la conducció d’un vehicle. La profunda transformació de la societat en els últims anys i les implicacions que se’n deriven en termes de seguretat viària, necessitats quotidianes de desplaçaments i protecció de l’entorn han fet evolucionar el concurs cap a una visió molt més completa i transversal del que significa avui la mobilitat.

Per al desenvolupament del concurs, el RACC i el Servei Català de Trànsit ofereixen informació i eines didàctiques que ajuden el professorat a engrescar els alumnes i a treballar conjuntament a l’aula els temes suggerits.

Des del seu naixement, el certamen ha comptat amb la participació de prop de 20.000 joves d’entre 12 i 18 anys que han donat la seva visió sobre la mobilitat amb un total de gairebé 13.000 treballs.

Vianants, la mobilitat més sostenible i saludable és el repte que planteja Joves i Mobilitat per al curs 2021-2022.

En una efemèride tan especial com la 15a edició, es vol proposar al món educatiu la reflexió sobre una temàtica també molt especial i que ens envolta cada dia a tots: el rol dels vianants a la mobilitat actual.

Aquesta nova edició del concurs Joves i Mobilitat, pretén revalorar el fet de caminar i la seva projecció com a mitjà de transport que facilita una mobilitat sostenible i saludable, destacant la seva aportació al medi ambient, la salut i la interacció social que facilita a l’àmbit urbà.

A més, i des de la perspectiva que tots som vianants, els joves són actualment un dels segments de la població que més utilitza el fet de caminar com a mitjà de transport, ja sigui per desplaçar-se a l’escola o l’institut, per anar a fer esport o per gaudir de l’oci i del temps de lleure.

Adreçat a alumnes entre 12 i 18 anys. Inscripcions obertes a partir del 21 d’octubre de 2021. Presentació dels treballs del 21 d’octubre de 2021 al 30 d’abril de 2022.