Logopíndola: Els contes dels sons, Mataró

Per a realitzar aquesta activitat necessitarem un full blanc on hi traçarem una línia recta amb un retolador negre.

Tindrem tres contes, cadascun d’ells treballarem un so, t’animes?

1. El primer conte serà L’OCA CARLOTA per escoltar el so C:

Hi havia una vegada una oca que es deia Carlota, era una oca molt carinyosa i hi havia tres coses que li encantaven, la primera era esmorzar a casa cada dia llet amb colacao pa amb xocolata i fruita, la segona cosa que li agradava molt era anar al cinema i comprar una bossa de conguitos i un altra de crispetes que ràpidament es cruspia. I la tercera i realment la seva preferida era anar a veure el seu amic Castany un preciós cavall que estava encantat de que li fes companyia, junts corrien i corrien pels camps amunt i avall fins que estaven tant cansats que ja no podien fer ni un pas.

-Comencem a jugar podeu tenir diferent material: unes fitxes de colors del parxís o de la oca, o bé gomets que tant agraden als nens o sinó també un retolador per dibuixar una rodona a la línia per cada so C.
Es tracta de que llegiu la historia remarcant les paraules amb el so C que es percebi bé per ajudar als nens, i ells amb el full blanc escoltaran el conte cada vegada que escoltin el so C hauran o d’enganxar un gomet a la ratlla, o bé posar una fitxa, o pintar una rodona a sobre de la ratlla el que preferiu amb el material que tingueu per casa.

2.El segon conte serà el de la TORTUGA TERESA i escoltarem el so T:

La Teresa era una tortuga gegant molt simpàtica que vivia a les illes Galàpagos, el seu entreteniment preferit eren els titelles, i sempre que podia els anava a veure al teatre, just havia començat la temporada i per això estava tant contenta. Era dissabte i havia quedat amb el seu amic Tadeus per anar-hi, com sempre ell arribava puntual. Van començar a caminar a caminar, i com les tortugues ja sabem que són tant lentes no arribaven, de cop i volta va començar a ploure llamps i trons!! quina tempesta!! La Teresa va tenir una idea Tadeus agafem un taxi? m’estic mullant tota!! Si va!! Truca truca!!

El taxi va arribar i li van indicar que els portés al Teatre Comtal de seguida, no volien arribar tard, perquè les tortugues són lentes però molt puntuals!!
Van veure l’obra i els hi va encantar. Quan van sortir ja no plovia i van decidir anar a berenar a una grangeta que estava just a la cantonada van prendre un suís de xocolata boníssim!! I després tranquil·lament al seu ritme ja van tornar cap a casa.

-En aquest cas farem el mateix que en el primer conte però amb el so T, el nen/a haurà d’escoltar i discriminar el so i dibuixar la rodona a la línia, o posar-hi una fitxa del parxís, o bé enganxar-hi un gomet.

3.El tercer conte serà el del MICO MANEL on treballarem el so M:

Una vegada hi havia un mico que vivia a la Selva amazònica en un arbre frondós allà amb la seva família el pare, la mare, i els seus germans, menjaven de tot i més! fruita, mel, fulles, nèctar i era el millor trapezista saltant d’arbre en arbre.
Li agradava molt menjar i menjar, però un dia menjant un tros de plàtan va tenir un problema!! Se li va trencar una dent!!! I ara? Que faria? Li feia molt de mal!! Quin mal!!
La seva mare li va dir que no es preocupés que d’ara en endavant li faria sopa fins que no li fes mal i se li curés, d’aquesta manera el mico Manel va ser el primer mico que de tant i tant menjar sopa no volia res més!! El sopero més gran de l’Amazones!!. Ja no volia menjar més plàtans, la sopa era més bona.

-En aquest conte treballarem el so M, de la mateixa manera que hem jugat amb els altres dos.

QUE US HO PASSEU MOLT DIVERTIT!!!!!