PRESENTACIÓ
El síndrome d’Asperger, l’autisme d’alt funcionament i l’autisme de grau 1 d’acord amb el DSM-V són diferents denominacions per referir-se a les persones que, trobant-se dins de l’espectre de l’autisme, necessiten un nivell menor de suports que la resta del col·lectiu TEA.
El llenguatge fluid i la capacitat intel·lectual mitjana, i fins i tot superior, poden amagar veritables dificultats en la comunicació social i en la flexibilitat de pensament i comportament.
Dificultats per comprendre les regles socials no escrites, per interactuar, per expressar les emocions de manera convencional i per interpretar els sentiments d’altres persones són només alguns dels obstacles que es troben en les seves interaccions socials.
El pensament rígid i concret, els interessos restringits, les rutines que els hi donen seguretat però limiten l’adaptació als canvis i l’extrema sensibilitat a alguns estímuls ambientals són altres característiques d’una manera diferent de comprendre i desenvolupar-se al món.
D’altra banda, com la resta de persones amb TEA, tenen la capacitat d’interpretar el món d’una manera particular i aporten valors de sinceritat i honradesa que contribueixen a transformar positivament la nostra societat.
El llenguatge fluid i la capacitat intel·lectual mitjana, i fins i tot superior, poden amagar veritables dificultats en la comunicació social i en la flexibilitat de pensament i comportament.
Dificultats per comprendre les regles socials no escrites, per interactuar, per expressar les emocions de manera convencional i per interpretar els sentiments d’altres persones són només alguns dels obstacles que es troben en les seves interaccions socials.
El pensament rígid i concret, els interessos restringits, les rutines que els hi donen seguretat però limiten l’adaptació als canvis i l’extrema sensibilitat a alguns estímuls ambientals són altres característiques d’una manera diferent de comprendre i desenvolupar-se al món.
D’altra banda, com la resta de persones amb TEA, tenen la capacitat d’interpretar el món d’una manera particular i aporten valors de sinceritat i honradesa que contribueixen a transformar positivament la nostra societat.
OBJECTIUS
General:
- Dotar als assistents d’eines per a millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA amb menors necessitats de suport al llarg de tot el seu cicle vital.
Específics:
- Conèixer les característiques i símptomes associats al trastorn de l’espectre de l’autisme amb menors necessitats de suport(Síndrome d’Asperger).
- Adquirir mètodes, estratègies i suficients recursos per a intervenir a l’aula, i al context familiar, amb alumnes amb Síndrome d’Asperger.
- Proporcionar coneixements sobre serveis, recursos i estratègies generals d’intervenció a l’etapa adulta.
- Conèixer aspectes específics de l’impacte en les vides d’aquestes persones.
CONTINGUTS
- Persones amb TEA amb menys necessitats de suport (Asperger) en el cicle vital.
- Intervenció educativa en aquest alumnat d’inicial a primària: metodologies d’intervenció en les diferents àrees del desenvolupament.
- Educació secundària i transició efectiva de l’escola secundària a l’edat adulta.
- Reptes per als joves amb TEA: habilitats, oportunitats, riscos….
- Relacions romàntiques, sexualitat i TEA.
- Treball i serveis relacionats per a persones amb TEA amb menors necessitats de suport.
- Opcions residencials per a persones amb TEA.
- Dificultats legals en persones amb TEA amb menors necessitats de suport.
- Factors de pronòstic reptes en la vida adulta i posterior.
DESTINATARIS
- Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, personal de suport, monitors i personal de l’àmbit escolar.
- Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
- Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.
Aquest curs s’impartirà en espanyol.
LA PONENT
ROSA ÁLVAREZ
Llicenciada en Psicologia clínica per la Universitat de Sevilla i Màster en discapacitat, integració i necessitats especials per la Universitat de Cadis.
La seva experiència laboral gira entorn de les persones amb TEA. Des del 2002 és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. Anteriorment fou Assessora tècnica i psicòloga de l’Asociación Autismo Sevilla, i Directora del CEE Ángel Rivière. Des del 2008 també és professora associada al Departament de psicologia evolutiva i de l’educació de la Universitat de Sevilla. Ha format part de varis grups d’investigació i és coautora de vàries publicacions i traduccions sobre TEA.
La seva experiència laboral gira entorn de les persones amb TEA. Des del 2002 és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. Anteriorment fou Assessora tècnica i psicòloga de l’Asociación Autismo Sevilla, i Directora del CEE Ángel Rivière. Des del 2008 també és professora associada al Departament de psicologia evolutiva i de l’educació de la Universitat de Sevilla. Ha format part de varis grups d’investigació i és coautora de vàries publicacions i traduccions sobre TEA.
ON, QUAN I QUANT
Dia
Dissabte 23 de gener de 2021 (de 16 a 20 hores, hora espanyola)
Diumenge 24 de gener de 2021 (de 16 a 20 hores, hora espanyola)
És important connectar-se a la plataforma almenys 15 minuts abans.
Acreditació a partir de les 15’30 hores
Lloc
Online a través de la plataforma Zoom (places limitades)
Pots crear un compte gratuït a https://zoom.us/
Un dia abans del curs rebràs un correu amb l’enllaç que et donarà accés a les jornades. És important identificar-se amb el mateix correu que utilitzis per a inscriure’t al curs.
Per a més informació abans i durant la jornada et podràs dirigir al correu info@educatiocat.com
Preu net
70 €