Jocs de medi social i natural

Muntem el nostre poble

Proposta de materials didàctics per a la formació d’una ciutadania intercultural per a alumnes a partir de 12 anys. té per objectius:

• Descobrir de quins valors s’està construint el sentiment de pertinença a una comunitat determinada.
  • Sensibilitzar l’alumnat sobre les situacions d’exclusió que poden partir alguns grups de la nostra realitat social.
  • Fomentar el respecte i la valoració de totes les persones, independentment del seu origen cultural i social, el gènere o les característiques personals.
  • Facilitar l’adquisició de competències ciutadanes per al desenvolupament d’una convivència en contextos multiculturals.
  • Treballar actituds i valors clau per a una ciutadania inclusiva

Els països dels catalans

Es tracta d’un joc per recórrer els països catalans a través de les seves llengües, ja que hi ha catalans arreu del món. No té com a objectiu guanyar, sinó despertar la curiositat a través de les 10 pistes que ens donen per a esbrinar de quin país es tracta. El joc és adequat per alumnes de segon cicle d’ESO i Batxillerat.

Democràcia activa

Maleta pedagògica per entendre la participació democràtica, ja que és molt més que votar cada quatre anys els nostres representants als òrgans de govern. La democràcia consisteix en un munt de valors i actituds quotidianes, com el fet de poder expressar el nostre parer i que se’ns escolti, respecte per a nosaltres i per als nostres drets,…

El joc de la connectivitat de les comarques Gironines

• Entendre, de forma lúdica i pedagògica, els principals entrebancs que tenen els animals per a desplaçar-se pel seu medi natural a causa de les infraestructures humanes.
  • Entendre els principals trets de la biologia de les espècies escollides de les comarques Gironines.
  • Difondre el coneixement dels principals espais naturals de les comarques Gironines i fomentar-ne la descoberta.
  • Prendre consciència de la distribució sobre el territori català.
  • Adquirir coneixements sobre els diferents passos de fauna i la planificació de les vies verdes que permeten la connexió entre els diferents espais naturals.